مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی:

آموزگار مکتب ما فرهنگ شهادت است

حجت‌الاسلام «انوری» در اجتماع دانشگاهیان تبریز گفت: ما مرگ خود را با شهادت یافتیم، لذا آموزگار مکتب ما شهادت و فرهنگ شهادت است.
کد خبر: ۵۵۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰ - 30October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، اجتماع و راهپیمایی دانشگاهیان دانشگاه تبریز در محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ و آشوب فتنه‌گران و همدردی با خانواده‌های داغدار این حادثه‌ی تروریستی امروز (یکشنبه) با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمد انوری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در این اجتماع دانشگاهیان اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد حمله‌ی تروریست‌های داعشی به حرم شاه‌چراغ بودیم و دشمنان می‌خواهند با انجام کشتار ما را از راه ولایت بازگردانند اما نمی‌دانند که ما با فرهنگ شهادت اجین شده‌ایم.

وی ادامه داد: هر کجا که شهادت بوده‌، حیات نیز وجود دارد و ملت ما هیچ‌وقت در طول تاریخ از شهادت نهراسیده و همواره طالب شهادت بوده است.

وی تاکید کرد: همان‌طوری‌که سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» گفته ما همگی ملت امام حسین (ع) هستیم و مرگ خود را با شهادت یافتیم، لذا آموزگار مکتب ما شهادت و فرهنگ شهادت است.

حجت‌الاسلام «انوری» افزود: شهدا همواره افق جدیدی به روی ما گشوده‌ و برای ما بصیرت آفرین بوده‌اند و ملت ما با این شهادت‌ها همواره به آگاهی و بصیرت رسیده و در راه حق استوارتر قدم برمی‌دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگرچه به‌خاطر شهادت هم‌میهنانمان در شیراز غمگین هستیم اما این شهادت‌ها ملت ما را بیدارتر می‌کند و دشمنان ما دارای حماقتی ذاتی هستند که خود را با انجام این‌گونه جنایت‌ها رسواتر می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در دانشگاه نیز اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که عده‌ای دانشجونما با فحاشی و عمل‌‌های زننده نسبت به صحن دانشگاه هتک حرمت کردند ولی دانشگاهیان با صبر انقلابی و خویشتن داری هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به‌دنبال ایجاد دو قطبی بین مردم و قراردادن دانشجویان و اساتید در مقابل هم است، خاطرنشان کرد: مردم آگاه و ولایتمدار ما آب در آسیاب دشمن نریختند و از تمامی دانشجویان فریب‌خورده که در جمع‌های هنجار شکنانه و فحاشان حاضر شدند، می‌خواهیم صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند. اغتشاشگران بدانند اینجا تبریز و دیار باکری‌ها و شهید مدنی‌ها و دانشگاه تبریز نیز مشهد الشهدای دانشگاه‌های کشور است. دانشکده‌ی فنی همچنان بوی خون شهدا را می‌دهد پس اگر کسی بخواهد در این مکان مقدس حرمت شکنی کند، با مشت محکم دانشجویان و اساتید انقلابی مواجه خواهد شد.

در ادامه‌ی این راهپیمایی دانشگاهیان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر فتنه‌گر» و ... ضمن محکومیت حادثه‌ی تروریستی حرم شاهچراغ و آشوب فتنه‌گران، اعلام کردند که اجازه نخواهند داد عده‌ای دانشجونما محیط دانشگاه را متشنج کنند چرا که همواره فضای گفت‌وگو در دانشگاه وجود دارد.

در پایان این راهپیمایی، دانشجویان از طیف‌های مختلف به بحث و گفت‌وگو پرداخته و نظرات خود را در مورد حوادث اخیر بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها