حدادعادل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

خاطرات شخصی‌ام از شهید «مجید حدادعادل» را نگارش می‌کنم

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به فعالیت‌های ادبی خود در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جدیدا مشغول نگارش خاطراتم از شهید «مجید حدادعادل» هستم.
کد خبر: ۵۵۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 05November 2022

«غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به فعالیت جدید ادبی خود در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: جدیدا مشغول نگارش خاطرات خود از برادر شهیدم «مجید حدادعادل» می‌باشم؛ شخصا خاطرات زیادی از دوران انقلاب و دفاع مقدس از ایشان دارم.

شهید مجید حدادعادل در اسفند ماه سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. بعد از تحصیلات ابتدائی و متوسطه در سال ۱۳۴۸ پس از اخذ دیپلم ریاضی وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و در رشته مهندسی متالوژی به تحصیل پرداخت. از همان ابتدای ورود به دانشگاه در فعالیت‌های مذهبی و سیاسی مشارکتی فعال داشت.

وی که در سال‌های ۵۰ و ۵۱ به زندان افتاد. در سال ۵۳ از دانشگاه فارغ التحصیل شد.
دوره سربازی را در فاصله سال های ۵۴ تا ۵۶ در شیراز و مشهد گذراند. در سال ۱۳۵۷ برای گذراندن یک دوره مدیریت به انگلستان رفت. اندکی پس از عزیمت وی به انگلستان نهضت اسلامی مردم ایران اوج گرفت. مجید نیز تحصیل را رها کرد و جهت تشرف به محضر امام (ره) به پاریس شتافت. با پیروزی انقلاب اسلامی درس و تحصیل را رها کرد و به ایران بازگشت.

سرانجام شهید حداد عادل در جریان سرپرستی تیم خبرنگاران خارجی اعزام به جبهه در عصر روز سه شنبه ۶۰/۷/۷ در ساعت ۴/۴۵ در جبهه دارخوین بر اثر اصابت ترکش کاتیوشای دشمن از ناحیه سر مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار