دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه:

محرومیت‌زدایی ضامن تأمین امنیت پایدار است

سردار «حزنی» گفت: اگر محرومیت‌زدایی در سطح وسیع و به درستی انجام شود، احتیاجی به قرارگاه امنیتی نخواهد بود.
کد خبر: ۵۵۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ - 03November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید ضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۴ طرح محرومیت‌زدایی قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی در حاشیه شهر مشهد، با اشاره به اینکه توجه به حاشیه شهر و انجام پروژه‌های عمرانی در راستای بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده است، اظهار داشت: چراغ حاشیه شهر خاموش بود اما اکنون فعالیت‌های حاشیه شهر بالاترین مدال و ارزش برای نظام است‌ و رضایت مردم به روشنی قابل رویت است که معیار شایستگی فعالیت‌های ما نیز همین رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و در کنار مردم بودن از افتخارات سپاه پاسداران است، افزود: در خراسان رضوی سپاه امام رضا (ع)، قرارگاه شهید برونسی و ثامن‌الائمه (ع) در خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی کارنامه درخشانی دارند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه پاسداران گفت: در سطح خراسان رضوی هشت هزار ۹۶۴ پروژه عمرانی و ۴۵ هزار و ۶۷۱ پروژه غیر عمرانی به بهره‌برداری رسیده است‌.

حزنی مأموریت اصلی سپاه را دفاع از نظام و امنیت پایدار برشمرد و افزود: سپاه در کنار مأموريت خود به  محرومیت‌زدایی و مردم‌داری در سراسر کشور به ویژه حاشیه شهر توجه ویژه دارد. 

وی تأکید کرد: در قرار گاه ثامن‌الائمه (ع) نیز یک هزار ۶۴۴ پروژه عمرانی و پنج هزار و ۴۱۴ پروژه غیر عمرانی در سطح استان صورت گرفته که تلاش می‌کنیم این روند تداوم داشته باشد و نهادهای دیگر نیز در این زمینه همکاری کنند. 

وی ابراز داشت: به اعتقاد بنده پست و مقام و نشستن پشت میز امتحان الهی است که باید از آن سربلند بیرون بیاییم و پاسخگوی کارهای صورت گرفته باشیم. ان‌شاالله با اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش محرومیت‌زدایی، عقب‌ماندگی‌ها جبران می‌شود‌‌. 

حزنی خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح کشور چون کمک به مستضعفین است بسیار ارزشمند خواهد بود این مهم را فراموش نکنید که در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم مهم هستند و مستضعفین مهم‌تر. 

وی بیان داشت: مسئولین جا به جا می‌شوند، اما مردم ثابت هستند و باید تمرکز سپاه روی مردم باشد‌ چراکه اگر مردم روبروی چشمان ما نباشند، مشکلات در سپاه ۲ برابر می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر محرومیت‌زدایی در سطح وسیع و درست انجام شود، احتیاجی به قرارگاه امنیت نخواهیم داشت‌. من این مهم را تجربه کردم؛ در منطقه محروم اهواز ۲ هزار واحد مسکونی ایجاد کردیم، زمانی که از آن‌ها خواستند در اغتشاشات شرکت کنند، قبول نکردند و گفتند بدهکار نظام و سپاه هستیم.

حزنی در ادامه به مهم‌ترین مسائلی که در حاشیه شهر باید به آن‌ها توجه ویژه صورت گیرد اشاره کرد و گفت: بیمه روستاییان و آزاد کردن زندانیان باید در اولویت قرار گیرد. بسیاری افراد برای ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در زندان‌ها به سر می‌برند که این در شان ما نیست.

وی پرداختن اجاره عقب‌مانده و خرید لوازم حیاتی و مورد نیاز حاشیه شهر، صدور شناسنامه و تأسیس بیمارستان صحرایی را نیز جزو مسائلی دانست که باید در پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار