تظاهرات گسترده در بحرین علیه انتخابات صوری

هزاران نفر در مناطق مختلف بحرین در مخالفت با برگزاری انتخاباتی که آن را صوری می‌خوانند، به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۵۵۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ - 05November 2022

تظاهرات گسترده در بحرین علیه انتخابات صوریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هزاران نفر در شهر‌ها و روستا‌های مختلف بحرین به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه و برگزاری انتخابات «صوری» شعار دادند.

این تظاهرات پس از خاتمه نشست گفت‌وگو‌های بحرین با حضور پاپ فرانسیس برگزار می‌شود و حاضرین در دست نوشته‌های خود پاپ را نیز خطاب قرار داده بودند.

به گفته منابع بحرینی مناطق ستره، الدراز، دمستان و السنابس شاهد این تظاهرات بود.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است در ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) برگزار شود و انقلابیون بحرینی از ماه‌ها پیش در صدد تحریم و بایکوت آن بر آمده اند. حال در شرایطی که یک هفته به انتخابات مانده، پاپ فرانسیس روز پنج شنبه برای سفر چهار روزه وارد بحرین شد و روز گذشته در نشست گفت‌و‌گوی بحرین، در منامه سخنرانی کرد.

پیش از این نیز جنبش الوفاق در بیانیه‌ای، با اشاره به سفر پاپ به بحرین گفته بود که مقامات بحرین قصد بهره‌برداری از این سفر را دارند و وضعیت حقوق، آزادی و تسامح در این کشور به شدت بحرانی است.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم نیز هفته گذشته در صفحه توئیتر خود خواستار تحریم انتخابات شد.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز جنبش آزادی و دموکراسی (حق)، ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه و جنبش اسلامی آزاد بحرین در بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر تحریم انتخابات، از طرح سیاسی جدیدی رونمایی کردند.

امضاء کنندگان این بیانیه اعلام کردند که تحریم انتخابات به معنای مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی و مخالفت با ظلم و استبدادی است که در قانون اساسی ۲۰۰۲ گنجانده شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها