دل‌نوشته/ ابوالقاسم محمدزاده

کربلایی در مشهد شاهچراغ (ع)

راستی چه درد دلی کردی که این چنین به مراد دلت رسیدی؟ مگر نه اینکه کربلا مقتل است و هر شهیدی مقتلی دارد و کربلایی؟ کربلای تو هم در مشهد شاهچراغ (ع) رقم خورد.
کد خبر: ۵۵۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ - 06November 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «ابوالقاسم محمدزاده»؛ بزرگی می‌گفت لباس شهادت برای هرقامتی دوخته شده است و مهیا. باید قامتت را، هیکلت را، وجودت را لایق آن لباس بگردانی. باید به مرحله کمال برسی که زلال و شفاف شوی تا در آن لباس دیده شوی...

چه‌ بهتر از رمضان که ماه خودسازی و تقواست و چه مکانی بهتر از بهشت روی زمین و مهبط ملائکه الله برای اندازه شدن تن و روح و جسم برای این لباس.

هر شهید کربلایی دارد که خاکِش تشنه‌ی خون اوست و زمان، انتظار می‌کشد تا پای آن شهید بدان کربلا برسد؛ و آن‌گاه خونِ شهید، جاذبه‌ی خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور برای عبور خود خواهد گشود..! روحش را از آن معبر به سفری ببرد که برای پیمودنِ آن معبر هیچ وسیله و ابزاری جز شهادت وجود ندارد و مکان و زمان برای کربلای کسی که به لیاقت داشتنش رسیده مهم نیست...!

مهم این است که آدمی از این دنیا دل بریده باشد و پر و بالش شکسته نباشد و تنها دلی شکسته برایش کافی است و قامتی لایق این لباس. آن وقت است که هرجا باشد خدا آغوشش را می‌گشاید و او به سمت پروردگارش پرواز می‌کند. درست مانند تو! در امن‌ترین جای ممکن و در اوج آرامش از اسارت این جهان رهایی می‌یابد همانگونه که تو در حالت صلاة و قیام بدان دست یافتی آن هم در حرم شاه چراغ. در جایی که هرکس از هرکجا می‌ماند و کم می‌آورد بدانجا پناه می‌آورد . خوشا به سعادتت، عجب زیارت نابی داشتی...! راستی چه درد دلی کردی که این چنین به مراد دلت رسیدی؟ مگر نه اینکه کربلا مقتل است و هر شهیدی مقتلی دارد و کربلایی؟ کربلای تو هم در مشهد شاهچراغ (ع) رقم خورد.

ای شهدای ترور، ای شهدای حرم، به ما هم نظری کنید. شاید به آبروی شما قدری به آسمان نزدیک‌تر شویم و نسیم خوشایند صحن پیامبر اعظم و کوثر و... لباس شهامت، غیرت و شهادت را برایمان به همراه خود بیاورد.

ای شهدای مدافع امنیت! یقین دارم که حرف امام‌مان درست تعبیر می‌شود که فرمود: «بکشید ما را، ملت بیدارتر می‌شود». و چه حقیقت نابی، ملت بیدار می‌شوند، فوج‌فوج آمدند و ۱۳ آبانی تاریخی را رقم زدند و ثابت کردند پای نظام و انقلاب و اسلام و آرمان‌های امام راحل و شهدای این آب و خاک ایستاده‌اند؛ هان! بهوش! هان بگوش! ما ملت و مردم خوبی داریم. قدرشان را بدانید...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار