رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

روایت خاطرات مبارزان انقلابی موجب تحکیم پایه‌های نظام اسلامی می‌شود

«بختیاری» گفت: ما سربازان عاشورا هستیم و انقلاب اسلامی به برکت عاشورا زنده و پابرجاست؛ بر همین اساس با روایت‌ زندگی افرادی چون مرحوم شمقدری انقلاب محکمتر و پایدارتر خواهد ماند.
کد خبر: ۵۵۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ - 17November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی از کتاب «متولد چهل و دو» در برگیرنده خاطرات مرحوم حاج علی آقا شمقدری یار دیرین رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز با حضور «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، جمعی از اساتید، فرهیختگان، علاقه‌مندان به کتاب و کتاب خوانی در سالن همایش مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد. 

سید مرتضی بختیاری در این مراسم اظهار داشت: مرحوم شمقدری انسانی وارسته بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت این مرد خدایی صادر کردند از ایشان به‌عنوان مردی مومن، انقلابی، متشرع و سرباز جبهه حق یاد کرده‌اند. 

وی افزود: بیان خاطرات مرحوم شمقدری که در کتاب «متولد چهل و دو» به چاپ رسیده در واقع ادای دین به انقلاب و شخصیت‌های انقلابی است.

بختیاری بیان داشت: وقوع انقلاب اسلامی به اذعان بسیاری از افراد صاحب نظر بزرگ‌‌ترین اتفاق قرن بیستم بود و ما این انقلاب را با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید به دست آوردیم و با همه وجود از آن محافظت خواهیم کرد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: انقلاب اسلامی به فرموده امام خمینی (ره) قائم به شخص نیست و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به این نظام مقدس که با خون هزاران شهید آبیاری شده قطعا شکست خواهد خورد و این انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) تحویل داده می‌شود.

این مسئول گفت: ما سربازان عاشورا هستیم و انقلاب اسلامی به برکت عاشورا زنده و پابرجاست و لذا با روایت‌ زندگی افرادی چون مرحوم شمقدری انقلاب محکمتر و پایدارتر خواهد ماند.

سید علیرضا مهرداد نویسنده کتاب متولد چهل و دو گفت: این کتاب در واقع حاصل ۳۵ جلسه مصاحبه حمیدرضا صدوقی از پژوهشگران حوزه دفاع مقدس با مرحوم علی شمقدری و بیان خاطرات ایشان از ۵۰ سال دوستی و همراهی با رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به رشته تحریر در آمده است. 

وی تصریح کرد: کتاب «متولد چهل و دو» نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های «در حدیث دیگران» است که در ۲۸۷ صفحه و ۱۵ بخش به چاپ رسیده است. 

حمیدرضا صدوقی نیز در این مراسم گفت: در طول ۳۵ جلسه مصاحبه‌ای که با مرحوم شمقدری داشتم وی با دقت فراوان، صداقت تمام و با عشقی که نسبت به نهضت امام خمینی (ره) داشت سعی می‌کرد خاطرات خود را از دورانی که با رهبر معطم انقلاب اسلامی بودند بازگو کنند. 

وی ابراز داشت: در مدتی که با مرحوم شمقدری مصاحبه و گفت‌وگو داشتم متوجه شدم که این فرد به معنای واقعی یکی از فرهیختگان و خواص زمانه بود.

در این مراسم از همسر و فرزند مرحوم حاج علی آقای شمقدری و همچنین سید علیرضا مهرداد نویسنده و پژوهشگر کتاب «متولد چهل و دو» و حمیدرضا صدوقی  تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار