دور دوم انتخابات فرمایشی در بحرین آغاز شد

دور دوم انتخابات فرمایشی در بحرین از صبح امروز شنبه (۱۹ نوامبر) در این کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۵۵۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ - 19November 2022

دور دوم انتخابات فرمایشی در بحرین آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه العهد، در پی به حدنصاب نرسیدن آرای لازم برای راهیابی ۳۴ نماینده به پارلمان بحرین، از صبح امروز شنبه دور دوم این انتخابات فرمایشی آغاز شده است.

انتخابات فرمایشی پارلمانی در بحرین روز شنبه هفته گذشته (۱۲ نوامبر) برگزار شد و در حالی که رژیم آل خلیفه مدعی مشارکت گسترده در این انتخابات شد، منابع موثق از ثبت مشارکت زیر ۳۵ درصد در این انتخابات خبر دادند.

با پایان شمارش آرا مشخص شد که برای تعیین تکلیف ۳۴ کرسی این پارلمان فرمایشی، هنوز حد نصاب آرای لازم برای معرفی نامزد پیروز بدست نیامده است.

این رخداد ادعای رژیم آل خلیفه در زمینه مشارکت گسترده مردم بحرین در انتخابات را زیر سوال برده، چرا که اگر مشارکت در این انتخابات بنابر ادعای آن‌ها گسترده بود، نیازی به برگزاری دور دوم انتخابات نبود.

انتخابات فرمایشی در بحرین در شرایطی برگزار شد که رژیم آل خلیفه پیش از این انتخابات دستکم یک هزار نامزد وابسته به مخالفان و به ویژه اکثریت شیعیان در این کشور از حضور در انتخابات حذف کرده بود.

همچنین از زمان آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ علیه ظلم و جور رژیم آل خلیفه، مقامات این رژیم صد‌ها نفر را کشته و زیر شکنجه به کام مرگ کشانده‌اند و هزاران نفر را بازداشت و زندانی کرده اند. همچنین رهبران مخالف را نیز سرکوب و یا تبعید کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار