رییس کل دادگستری کردستان تاکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی مدون مدیران قضایی کردستان

حجت‌الاسلام «حسینی» بر لزوم برنامه‌ریزی مدون مدیران قضایی استان تاکید کرد و گفت: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.
کد خبر: ۵۵۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ - 04December 2022

لزوم برنامه ریزی مدون مدیران قضایی کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین حسینی» رییس کل دادگستری کردستان امروز در سومین جلسه مشترک با شورای معاونان و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان های استان کردستان اظهار داشت: قضات در ملاقات‌های مردمی سعی کنند مشکلات مردم را در شهرستان‌ها حل و فصل کنند تا با توجه به سخت گذر بودن جاده‌ها، از مراجعه به مرکز استان خودداری شود.

وی افزود: قضات استان باید در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت، ضمن پرهیز از بازداشت‌های غیر ضرور به بازداشت متهمان با نهایت دقت و وسواس عمل کنند تا تعداد آمار بازداشت‌های منتهی به قرار منع تعقیب و برائت به حداقل برسد و حقوق کسی ضایع نشود.

رییس کل دادگستری کردستان بر لزوم برنامه ریزی مدون مدیران قضایی استان تاکید و اضافه کرد: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر استان، بیان داشت: بر اساس آموز‌ه‌های قرآنی و اسلامی، ابتلا و آزمایش انسان در دوران مختلف یکی از سنت‌های الهی است و خیلی از افراد در این آزمایش‌ها امتحان شدند و باید آگاه باشیم که همواره فتنه و دسیسه‌های دشمنان اسلام در کمین است.

وی گفت: این شیوه از اعتراض در هیچ جای دنیا به هیچ وجه قابل قبول نیست و متاسفانه مشاهده شد که از اعتراض به اغتشاش تبدیل شد و در نهایت قساوت قلب با استفاده از سنگ، قمه و چاقو اغتشاشگران به خیابان ها آمده و مقاصد دیگری را دنبال می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: بنابر تاکیدات ریاست ‌قوه قضاییه، در دادگستری استان کردستان از همان ابتدای اغتشاشات شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم روسای دادگستری و دادستان‌های استان به پرونده متهمین رسیدگی و احکام متناسب صادر می شود.

وی بر تنظیم و اعلام هر چه سریعتر مشخصات پرونده تمامی اغتشاشگران به حوزه ریاست دادگستری کل استان تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن تفکیک معترضین و افرادی که به صورت هیجانی در این اغتشاشات حضور داشته‌اند با عناصر و محرکین اصلی متناسب با انگیزه و اقدام این افراد، برخورد لازم و قاطع را انجام خواهد داد.

رییس کل دادگستری کردستان متذکر شد: هر چند که قریب به ۲ ماه از اغتشاشات اخیر می‌گذرد و این مسائل اقدامات دستگاه قضایی و ضابطین را تحت الشعاع قرار داده است، ولی دادگستری استان از سیاست‌های عالی قوه قضاییه از جمله تحقق سند تحول و تعالی غافل نبوده و پیگیری این سیاست‌ها از اولویت های جدی دستگاه قضایی استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار