نخبه هسته‌ای که صدام را در جبهه عاصی کرد

شهید غلامعلی پیچک بیشتر کار شناسایی‌ها را در عملیات‌ها خودش انجام می‌داد و تا پشت سنگر‌های دشمن هم نفوذ می‌کرد؛ او در اوایل جنگ صدام حسین را در جبهه غرب عاصی کرده بود.
کد خبر: ۵۶۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ - 11December 2022

نخبه هسته‌ای که صدام را در جبهه غرب عاصی کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «غلامعلی پیچک» در قالب بورسیه فیزیک هسته‌ای وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شد. در واقع او از دومین سری دانشجویان دانشکده انرژی اتمی ایران بود و حدود ۸۰ واحد را گذرانده بود که با آغاز غائله کردستان همراه با شهید بروجردی و حاج احمد متوسلیان به این منطقه رفت و همین حضور زمینه او را در جبهه غرب برای مقابله با دشمن بعثی فراهم کرد.

نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید پیچک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شجاعت و جانفشانی غلامعلی پیچک فرمودند: درود خدا و فرشتگان و صالحان بر سردار شجاع و صمیمی و فداکار اسلام، غلامعلی پیچک، شهیدی که در دشوارترین روزها، مخلصانه‌ترین اقدام‌ها را برای پیروزی در نبرد تحمیلی انجام داد.

شهید غلامعلی پیچک در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: مسؤولیت ما، مسؤولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی (ع) بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگونی نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم.

درباره این شهید بیشتر بدانید

شهید غلامعلی پیچک در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او در بیست و دوم آذرماه سال ۱۳۶۰ با سمت مسؤول طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه در گیلان غرب بر اثر اصابت گلوله توسط نیرو‌های عراقی در عملیات مطلع‌الفجر شهید شد. مزارش در بهشت زهرا قطعه ۲۴ ردیف ۱۱۹ واقع است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار