کتاب «هیئت، کانون جهاد تبیین» با ویراست جدید منتشر شد

کتاب «هیئت، کانون جهاد تبیین» با موضوع بررسی اصلی‌ترین رسالت هیئات مذهبی منتشر شد.
کد خبر: ۵۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 11December 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «هیئت، کانون جهاد تبیین» با موضوع بررسی اصلی‌ترین رسالت هیئات مذهبی و وظایف خطباء و مادحین اهل‌ بیت علیهم‌السلام با تکیه بر «روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام» و «فرمایشات امامین انقلاب اسلامی» توسط انتشارات دانشکده اصول دین قم منتشر شد.

هیئت نشان داد مأوای طهارت و تعالی است که در پرتو آن، تربیت عظیم شیعی در بستر آن ممکن است و نتیجه آن گره گشایی بسیاری از مشکلات و پیچیدگی‎ها در دوران فتنه‎‌خیز آخرالزمان است.

هدایت امامین انقلاب و نقشه راهشان در رسیدن به یک هیئت تراز ولایت و انقلاب جهانی ولی‌الله الاعظم برترین طریق ممکن و پیش روی ماست تا در این صراط مستقیم با محوریت قرآن و عترت رضایت ولی امر خویش حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه را جلب کنیم؛ ان‌شاءالله.

کتاب «هیئت، کانون جهاد تبیین» با ویراست جدید منتشر شد

کتاب «هیئت، کانون جهاد تبیین» به فضل الهی، نقشه راهی است تا هرچه بیشتر علاقمندان و تشنگان معرفت را با ابعاد و عظمت این ظرفیت مقدس و بی‌نظیر آشنا ساخته و ارکان منبری، مداحی، مستمع، خادمین و مدیران این مواکب نور را از نعمت الهی ولایت، بیش از پیش بهره‌مند سازد.

ویراست جدید این کتاب با اضافه شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر و همچنین بررسی، پژوهش و تکمیل مباحث ویراست قبل ، مشتمل بر هشت فصل و دربردارنده، مفهوم هیئت و تاریخچه‎ی آن، اهدافی که از برپایی مجالس ذکر باید دنبال شود و کارکردهای مورد انتظار هیئات مذهبی و از همه مهمتر، رسالت اصلی و فلسفه وجودی هیئت تراز انقلابی در جامعه، یعنی جهاد تبیین است.

اصول هیئت‌داری و مدیریت مجلس اهل‌بیت علیهم‌السلام و آسیب‌شناسی محافل مذهبی از دیگر بخش‌های این اثر می‎باشد. واعظان، مداحان و مستمعان که جزو ارکان تشکیل‌دهنده‏ی هیئات مذهبی هستند، دارای وظایفی نسبت به خود، جامعه، شریعت الهی، انقلاب اسلامی و... می‏باشند که در این کتاب به صورت مبسوط به آن پرداخته شده تا چراغ راهی برای این عزیزان در پیمودن چنین راه مقدسی باشد.

کتاب «هیئت، کانون جهاد تبیین» با ویراست جدید منتشر شد

پشت جلد کتاب:
«هیئت» جای چیست آقا؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، مکتب امام حسین(علیه‌السّلام)، مکتب شهادت. خب ائمّه(علیهم‌السّلام) چه جور جهادی می‌کردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمی‌کردند؛ جز معدودی... بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»...«هیئت»، محلّ «جهاد تبیین» است.
(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۴۰۰/۱۱/۳)

این کتاب توسط مؤسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه علیهم‌السلام؛ با پژوهش حجج اسلام احمد پناهیان، غلامرضا شاهلو وحميد عسگرلو، تهیه و تنظیم؛ و در قطع رقعی، ۳۰۴ صفحه، دو رنگ، جلد گالینگور طلاکوب، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات دانشکده اصول دین قم چاپ شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق کانال«کتاب هیأت» در ایتا، بله و تلگرام به نشانی KetabeHeyat @ و یا تماس با ۰۹۱۹۸۸۰۰۲۵۵ (مجید عرب مختاری) اقدام کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار