فرماندار بناب:

یادآوری نکردن مناسبت‌های تاریخی به تحریف آن‌ها می‌انجامد

«لعلی» گفت: اگر برخی مناسبت‌های مهم یادآوری نشود قطعاً روزی تحریف می‌شوند و به طور دیگر در جامعه القا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ - 11December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «رضا لعلی» فرماندار بناب امروز (یکشنبه) در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه بصیرت، با اشاره به اهمیت گرامی‌داشت مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی اظهار داشت: برخی بر این باورند که گرامی‌داشت مناسبت‌ها مثل ۹ دی، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دیگر ایام تکراری شده است و از روی عادت این مناسبت‌ها گرامی داشته می‌شود، در حالی که اصل این موضوعات بسیار حائز اهمیت است.

لعلی به مسئله غدیرخم اشاره کرد و گفت: نادیده گرفتن واقعه غدیر باعث شد این اتفاق مهم تحریف شود، امروز هم اگر برخی مناسبت‌های مهم یادآوری نشود قطعاً روزی تحریف می‌شوند و به طور دیگر در جامعه القا می‌شود.

فرماندار بناب با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ولایتمداری و دینداری در جامعه، افزود: ۱۴۰۰ سال است که پرچم امام حسین (ع) روز به روز افراشته‌تر می‌شود و این نشان از تمدن بزرگ نوین اسلامی دارد. درحالی که دشمنان سعی دارند واقعه بزرگ عاشورا نیز به فراموشی سپرده شود.

وی گرامی‌داشت دهه بصیرت را امری مهم دانست و گفت: در تشییع پیکر سردار شهید «سلیمانی» میلیون‌ها جوان به خیابان‌ها آمده بودند، امروز برخی از همان جوانان‌ها در اثر ناآگاهی و فریب دشمن به این نمادها جسارت می‌کنند. این اتفاقات از روی نداشتن بصیرت کافی است که باید با گرامیداشت ایامی چون ۹ دی، این رویدادها تبیین شود.

لعلی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک هویت ملی دانست و گفت: پرچم برای دولت نیست، پرچم یک هویت ملی است که باید مراقب آن بود، همانطور که همه کشورها به پرچم خود ارزش قائل‌اند و در همه آثار هنری و فیلم‌های خود، پرچم خود را به نمایش می‌گذارند؛ امروز اگر شاهد جسارت به پرچم خود هستیم علت این است که کار نکرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه بصیرت در شهرستان بناب، اظهار داشت: گرامیداشت روز بصیرت، همزمان با حماسه مردم آذربایجان در محکومیت فتنه ۸۸ در ۸ دی ماه در مصلای بناب و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار