امام جمعه اردستان مطرح کرد؛

تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی در کشور

حجت‌الاسلام «دهشیری» گفت: تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی در کشور است و خوشبختانه ملت ایران به ویژه بعد از انقلاب در این مسیر گام‌های موثری برداشته است.‌
کد خبر: ۵۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 16December 2022

تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی در کشوربه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن دهشیری» امام جمعه اردستان امروز (جمعه) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان با اشاره به هفته تحقیق و پژوهش اظهار داشت: راه تحقیق و پژوهش باز شده است؛ شرکت‌‌ها و فناوری‌‌های دانش بنیان که با تولید علم دشمن را به وحشت انداخته و پیشرفت‌های مختلف در کشور که ماحصل تحقیق و پژوهش است.

حجت‌الاسلام دهشیری عنوان کرد: تحقیق و پژوهش زمینه ساز رشد علمی در کشور است و خوشبختانه ملت ایران به ویژه بعد از انقلاب در این مسیر گام های موثری برداشته است.

امام جمعه اردستان افزود: ۲۷ آذر نیز روز وحدت حوزه و دانشگاه است که این روز با شهادت دکتر مفتح در سال ۵۸ توسط گروه فرقان که ایشان از افراد حوزوی و دانشگاهی بودند نامگذاری شد و هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت وحدت بین این دو قشر تاکید می‌ کنند.

حجت الاسلام«دهشیری» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زن را باید در جایگاه بلند و مقام عظیم جست‌ و جو کرد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی به مقام زن احترام می‌ گذارد و نشانه‌ های آن نیز از انقلاب تاکنون وجود دارد که به عنوان مثال اعضای هیئت علمی و دانشجویان خانم نسبت به قدیم چندین برابر شده است و بانوان در عرصه‌ های مختلف شغلی و علمی نیز حضور دارند و همه اینها پرورش یافته مکتب بعد از انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: اگر نگاه به زن به عنوان یک موجود الهی نگاهی با احترام باشد دارای ارزش است؛ به تعبیر حضرت علی (ع)، پیامبر اکرم (ص) قید و بندهایی که در دست و پای مردم عصر جاهلیت بود، از میان برداشت و آزادی را با دین اسلام این گونه به ارمغان آورد.

امام جمعه اردستان با اشاره به اینکه دشمنان با شعار بدون پشتوانه «زن، زندگی، آزادی» تا کجا می‌خواهند زن را به مرحله ابتذال بکشانند، خاطر نشان کرد: غربی‌ ها مدعی هستند که با بی حجابی می‌ خواهند به زن ارزش دهند اما آیا زن یا مرد با بی عفتی و برهنگی ارزش پیدا می‌ کند؟ این افراد حرف از آزادی می‌ زنند اما منظورشان بی بند و باری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار