ادعای مضحک نتانیاهو: پیشنهاد استقلال بدون حق حاکمیت و امنیت برای فلسطینیان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد صلح مدنظر او با فلسطینی‌ها، مبتنی بر اعطای اختیارات به آن‌ها برای اداره امور داخلی خودشان بدون دادن حق حاکمیت است آنهم مشروط براینکه فلسطینیان مقدرات امنیتی خود را نیز به رژیم صهیونیستی واگذارند!
کد خبر: ۵۶۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ - 16December 2022
ادعای مضحک نتانیاهو: پیشنهاد استقلال بدون حق حاکمیت و امنیت برای فلسطینیانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد صلح مدنظر او با فلسطینی‌ها، مبتنی بر اعطای اختیارات به آن‌ها برای اداره امور داخلی خودشان بدون دادن حق حاکمیت است آنهم مشروط براینکه فلسطینیان مقدرات امنیتی خود را نیز به رژیم صهیونیستی واگذارند! 

نتانیاهو این مطلب را در مصاحبه با رادیو NPR اعلام کرد و افزود: «بله، فرمول ما بسیار ساده است، تنها صلح پایدار صلحی است که ما بتوانیم از آن دفاع کنیم».
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وضعیت مدنظر ما وضعیتی است که در آن فلسطینی‌ها اختیارات لازم برای اداره امور خود را داشته باشند، اما هیچ قدرتی برای تهدید ما نداشته باشند یعنی تمام ارکان امنیت باید در دست اسراییل باقی بماند.
 
درهمین حال توماس فریدمن، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی در مقاله امروز خود در روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد که راه حل دو کشور و دو ملت برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین نابود شده است، ولی هنوز کسی از بین دیپلمات‌ها، سیاستمداران یا خبرنگاران جرات ابراز آن را ندارد.
 
کارشناسان سیاسی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را که پس از پنج سال بن بست سیاسی روی کار خواهد آمد، از تندروترین و فاسدترین کابینه‌های تاریخ این رژیم جعلی ارزیابی کرده‌اند.
 
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش از این به نتانیاهو درباره انتصاب تندرو‌ها در پست‌های کلیدی مثل وزارت جنگ و وزارت امنیت داخلی هشدار داده بود. مقامات آمریکا معتقدند حضور تندرو‌ها در راس پست‌های امنیتی می‌تواند موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به گروه‌های مقاومت شده و انتفاضه سوم را رقم بزند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها