هشدار اردن درباره آغاز انتفاضه جدید در فلسطین

پادشاه اردن در گفت‌وگو با سی ان ان درباره وقوع انتفاضه جدید در فلسطین هشدار داد.
کد خبر: ۵۶۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 29December 2022

هشدار اردن درباره آغاز انتفاضه جدید در فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، عبدالله دوم پادشاه اردن طی مصاحبه‌ای درباره وقوع انتفاضه جدید در فلسطین هشدار داد.

شبکه سی ان ان روز گذشته (چهارشنبه) مصاحبه با عبدالله دوم پادشاه اردن را که حدود دو هفته پیش انجام شده بود، پخش کرد.

پادشاه اردن در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره نگرانی پیرامون وقوع انتفاضه سوم در فلسطین گفت: ما باید درباره وقوع انتفاضه جدید نگران باشیم. اگر این امر روی دهد ممکن است به فروپاشی کامل منجر شود و این موضوع به نفع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نخواهد بود.

عبدالله دوم همچنین افزود در صورتی که سوء استفاده از قدس برای اهداف سیاسی تداوم داشته باشد این امر می‌تواند با سرعت زیادی اوضاع را از کنترل خارج کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی گفت که کابینه او تصمیم دارد شهرک‌سازی را در کرانه باختری و جولان اشغالی گسترش دهد.

نتانیاهو افزود: برنامه کابینه اسرائیل به ریاست من تلاش برای تقویت و توسعه شهرک سازی در الجلیل، النقب، جولان، یهودا و السامره خواهد بود.

این در حالی است که پیش از این، بنی گانتز وزیر جنگ کابینه پیشبرد امور در سرزمین‌های اشغالی گفته بود که با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو احتمالاً تنش‌ها در منطقه تشدید می‌شود.

این اظهارات ساعاتی در پی سخنان یائیر لاپید، نخست وزیر دولت پیشبرد امور در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد که با انتقاد از دولت جانشین خود گفت: دولت نتانیاهو حتی پیش از تشکیل، ثابت کرد، فاسدترین دولت در تاریخ اسرائیل است.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها