نوبخت:

پیشرفت جامعه متاثر از پیشرفت دفاعی است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: مقوله دفاعی و امنیت ملی به عنوان یک بُعد از توسعه و پیشرفت مورد توجه است و قطعا بودجه لازم هم برای آن لحاظ خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷ - 04November 2013

پیشرفت جامعه متاثر از پیشرفت دفاعی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمدباقر نوبخت"، معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، امروز صبح در حاشیه همایش ملی فرماندهی و مدیریت نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: بحث دفاع، بازدارندگی و امنیت ملی در نوع نگاه اسناد فرادستی نظام به عنوان یکی از ابعاد توسعه در کنار سایر ابعاد تعریف میشود، بنابراین پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی ایران فقط در بُعد اقتصادی، علم و فناوری، سیاسی و اجتماعی نیست و بُعد دفاعی و در کنار آن بُعد فرهنگی از سایر ابعاد پیشرفت به شمار میروند.

وی افزود: بنابراین هر نوع پرداختن به مقوله دفاع و امنیت ملی میتواند یک نوع تجربه خاص در مسئله توسعه و پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.

نوبخت تصریح کرد: در حال حاضر برنامههای ما برای دستیابی به اهداف راهبردی در سند چشمانداز 20 ساله و روند برنامه های میان مدت توسعه پنج ساله تعریف میشود. هرچند ما هماکنون در سال سوم برنامه پنجم هستیم، ولی قطعا در برنامه ششم که باید تا سال آینده آماده شود، این برنامه نمیتواند بدون توجه و الهامگیری از الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت طراحی و اجرا شود.

معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: از این جهت در برنامه آینده نظام برای دستیابی به اهداف توسعه در برنامه ششم، حتما قبل از آن الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت طراحی خواهد شد و آنچه که تاکنون در محافل مختلف و مراکز علمی مورد مطالعه قرار گرفت، تکمیل و اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این نوع از الگو، امنیت ملی به عنوان یک بعد از توسعه و پیشرفت مورد توجه است. قطعا بودجه لازم هم با توجه به نگاه دولت به مسئله توسعه و پیشرفت، که یک نوع نگاه همهجانبه است، لحاظ خواهد شد و همه ابعاد با توجه به امکانات، مورد توجه و اجرا قرار خواهد گرفت.

نظر شما
پربیننده ها