رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد؛

افزایش ۱۴ درصدی آمار جانباختگان سوانح رانندگی

سردار هادیانفر گفت: در هفت ماه امسال ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۶۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 20December 2022

افزایش ۱۴درصدی آمار جانباختگان سوانح رانندگیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید کمال هادیانفر» رییس پلیس راهور فراجا صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با ۲۸ هزار نیرو در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور و هزار و ۴۴۰ شهر مدیریت ترافیک و ارائه خدمات ترافیک اقدام می کند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بحث توسعه انضباط ترافیکی از موضوعات اثربخشی است که همه کشورها برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: باید به تسهیل جابجایی و ترددها توجه شود و از همه مهم‌تر که در شاخص‌های وسعت‌یافتگی در دنیا به آن توجه می‌شود، کاهش تصادفات است که ما هم باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۳۴ درصد تصادفات در راه‌های اصلی است، افزود: متاسفانه ۷۵ درصد کشته‌ها در جاده‌های اصلی رخ می‌دهد.

وی افزود: بیش از ۵۱ میلیون دارنده گواهینامه در کشور داریم و تا روز گذشته ۳۸ میلیون و ۵۳۵ هزار وسیله نقلیه در کشور شماره‌گذاری شده که شامل خودروهای سبک و سنگین است.

این‌ مقام‌ مسئول با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در مجموع ۳۳ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است؛ ۸۵ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فرسوده است و این باعث تشدید روند آلودگی هوا و تصادفات شده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: دو درصد در صدور گواهینامه نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم که از متغیرهای تاثیرگذار در امر ترافیک است.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در حجم ترددها گزارش می‌شود نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته‌ که تقریبا ۳۲ درصد ترددها مربوط به خودروهای سواری است و هر روز که تعطیل می شود بار ترافیک در جاده‌های کشور افزایش می یابد و تقریبا از روز چهارشنبه تا شنبه با افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی مواجه هستیم.

وی گفت: آنچه که باعث نگرانی می شود تصادفات است. ما با رشد جمعیت و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهیم، از سوی دیگر مقداری بی توجهی از سوی برخی دستگاه‌ها و بعضا دولت باعث می شود که شاهد تصادفات باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بر اساس قانون، ما به عنوان پلیس مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم و آنچه در قانون تکلیف شده ۳۲ دستگاه در آمورش و پیشگیری نقش دارند که در حال حاضر ۵۱ درصد فوتی در صحنه، شش درصد در مسیر و ۴۳ درصد در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به آمار پزشکی قانونی گفت: در حوزه درون و برون شهری در سال ۱۴۰۰ در هفت ماهه اول، ۱۰ هزار و ۲۵۶ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را در این مدت از دست دادند که ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ همچنین آمار مجروحان تصادفات نیز ۲۱ درصد افزایش داشته‌ است.

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه باید ناوگان پلیس، اورژانس و هلال احمر نوسازی شود، افزود: عدم توجه به جلو از اصلی‌ترین عوامل تصادفات در راه‌های دو طرفه است که جداشونده ندارند.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره واردات خودرو اظهار داشت: ما اعلام کردیم که اگر واردات آزاد شود یک رقابت سالم بین تولیدات داخلی و واردات ایجاد می‌شود، خودروسازان مطرح و بزرگ دنیا به چهار عامل ارزانی خودرو، زیبایی کیفیت و ایمنی همیشه توجه دارند. آنچه که ما به خودروسازان تاکید داریم بحث کیفیت و ایمنی است؛ خودرو‌های متنوع چینی که مدل به مدل وارد کشور می‌شود قطعا چندماه دیگر درخصوص قطعات با مشکل مواجه می‌شوند. لازم است که خودرویی وارد شود که پایداری تولید داشته باشند و قطعات آن موجود باشد. خودرویی باید وارد شود که تصادفات ما را کاهش دهد و ایمن باشد.  

وی ادامه داد: در خصوص گواهینامه وزارت صمت و سازمان حمایت مسئول تعیین نرخ هستند. البته رانندگان آموزشگاه‌ها ناراضی هستند که پلیس در تعیین نرخ نقشی ندارد، اما از اینکه کیفیت در آموزش نیست ناراحتیم کیفیت آموزش بالا نیست، اما نرخی که پرداخت می‌شود بالاست. هر آموزشگاهی که بتواند ۳۰ درصد الی ۴۰ درصد نرخ ثبت نام را کاهش دهد ما به افزایش جذب هنرجو برای آن‌ها کمک خواهیم کرد.  

سردار هادیانفر درباره راه‌های جدید گفت: متاسفانه در این زمینه هم دچار مشکل هستیم و برخی از این نقاط تبدیل به نقطه حادثه خیز شده است. حتی در محور‌ها و مسیر‌هایی حادثه خیز هم که اعلام شده اصلاحات انجام شود و نقاط حادثه خیز رفع شود مانند محور قائم به بیرجند قرار بود تا پایان سال به دستور رئیس جمهور اصلاحات صورت بگیرد، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار