دفاع‌پرس‌ گزارش می‌دهد؛

قرارگاهی که ۶۱ درصد نیروی انسانی آن در مناطق محروم فعالیت می‌کنند

قرارگاهی که پروژه‌ها و طرح‌های سازندگی و عمرانی بسیاری را برعهده دارد، ۶۱ درصد نیروی انسانی آن در مناطق مرزی و محروم مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۶۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱ - 22December 2022

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) که از دوران پس از جنگ تحمیلی فعالیت خود را با هدف کمک به سازندگی کشور آغاز کرده است، تاکنون در بخش‌های مختلف خدمات قابل توجهی از جمله در بخش‌های نفت و گاز، راه و شهرسازی، دریایی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز صنعت و معدن ارایه داده است که بخش‌هایی از پروژ‌ه‌های متعهد شده را به اتمام رسانده و بخش دیگری را هم در دست اجرا و ساخت دارد.

این قرارگاه در بخش هلدینگ نفت و گاز احداث کارخانه ۳۲۰۰ NGL اهواز، پالایشگاه مهر خلیج فارس، توسعه میدان مارون ۲، ۵ و ۶، توسعه میدان ۲، ۳ و ۵ اهواز، خط انتقال نفت بندر عباس، خطوط لوله خوراک ایستگاه گچساران، خط انتقال گاز ۳۰ اینچ گورزین ـ لافت ـ بندر عباس، فاز‌های ۱۳، ۲۲ و ۲۴ توسعه میدان گازی پارس جنوبی، پروژه‌هایی را در دست اقدام دارد.

قرارگاهی که ۶۱ درصد نیروی انسانی آن در مناطق محروم فعالیت می‌کنند

همچنین در بخش هلدینگ راه و شهرسازی نیز احداث راه آهن‌های چابهار ـ زاهدان، رشت ـ آستارا، کرمانشاه ـ خسروی و میانه ـ اردبیل به همراه ساخت آزاد راه‌های حرم تا حرم، مراغه ـ هشترود، قزوین ـ الموت ـ تنکابن و چهار خطه کردن هراز بخشی از پروژه‌های در حال تکمیل این قرارگاه است.

احداث و تأمین مالی بندر پارسیان، ساخت دو فروند کشتی نفتکش کلاس «افراماکس»، احداث ترمینال ترانزیت غلات بندر شهید بهشتی چابهار، تجهیز و تغییر کاربری اسکله‌های ۱ تا ۵ فاز ۱ بندر پتروشیمی عسلویه و بندر خدماتی و صادراتی «سیراف» پارس هم از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در آینده توسط این قرارگاه در بخش هلدینگ دریایی به بهره‌برداری می‌رسد.

قرارگاهی که ۶۱ درصد نیروی انسانی آن در مناطق محروم فعالیت می‌کنند

اما یکی از عرصه‌هایی که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در آن حضوری فعال دارد، حوزه نیرو است که در این رابطه پروژه‌هایی چون مهار روان آب‌های غرب کشور، احداث تونل انتقال آب ارومیه (تونل کانی سیب)، ایجاد تأسیسات فاضلاب اهواز، آب‌رسانی به تبریز، ساخت سد‌های پلرود گیلان، نرماب گلستان، هراز و نرگسی شیراز را در دست اجرا دارد.

قرارگاهی که ۶۱ درصد نیروی انسانی آن در مناطق محروم فعالیت می‌کنند

این قرارگاه که پروژه‌ها و طرح‌های سازندگی و عمرانی بسیاری را برعهده دارد، ۶۱ درصد نیروی انسانی آن در مناطق مرزی و محروم مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار