حشدالشعبی حمله داعش به جنوب سامراء را دفع کرد

منابع عراقی از دفع حمله داعش به جنوب سامراء خبر دادند.
کد خبر: ۵۶۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 23December 2022

حشد شعبی حمله داعش به جنوب سامراء را دفع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان حشدالشعبی عراق از خنثی سازی تلاش برای نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش به جنوب سامرا خبر داد.

نیرو‌های حشدالشعبی عراق توانستند تلاش عناصر داعش برای نفوذ به جنوب سامرا را ناکام بگذارند.

عملیات نیرو‌های حشد شعبی در ناحیه یثرب و پس از رصد تلاش آن‌ها با دوربین انجام شد و نیرو‌های حشد شعبی توانستند عناصر تروریستی را وادار به فرار کنند.

اعدام مسئول داعشی جنایت «اسپایکر»

دستگاه قضایی عراق مسئول داعشی جنایت «اسپایکر» را که به دست نیرو‌های حشد شعبی دستگیر شده بود را به اعدام محکوم کرد.

اداره تحقیقات و امنیت پیشگیرانه حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستگاه قضایی عراق جنایتکار مسئول قتل بیش از ۶۰۰ شهید از شهدای اسپایکر را به اعدام با طناب دار محکوم کرد، وی منصب «امارات نیرو‌های ضربتی» در استان صلاح الدین را برعهده داشته است.»

نیرو‌های حشد شعبی در عملیاتی مشترک با دستگاه امنیت ملی عراق و اداره امنیت این کشور این تروریست را در بغداد دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده بود.

فاجعه اسپایکر یکی از وحشتناکترین جنایت‌های داعش در موصل محسوب می‌شود. اسپایکر پایگاهی هوایی است در حومه شمال غربی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین واقع در ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد که در زمان صدام رئیس رژیم بعث احداث شده بود.

در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است. داعش شروع به انتشار تصاویری از کشتار هزاران دانشجوی دانشکده نیروی هوایی در یک پایگاه آموزشی در شمال بغداد به نام «اسپایکر» کرد و به دنبال آن رسانه‌ها خبر از یک قتل عام وحشتناک و باورنکردنی توسط تکفیری‌های داعش در این پایگاه دادند.

این جنایت هولناک ۳ روز بعد از سقوط موصل و سیطره تکفیری‌های داعش بر این شهر اتفاق افتاد، در آن روز بیش از ۴ هزار دانشجو در پایگاه اسپایکر در حال آموزش بودند که بدون هیچ سلاحی به شکل ناگهانی خود را در محاصره عناصری با پرچم‌های سیاه دیدند.

عناصر داعش ۲۲۰۰ نفر از این دانشجویان را که ۱۷۰۰ تن از آن‌ها شیعه بودند دست بسته سر بریدند، تیرباران کردند و پیکر برخی از آن‌ها را در این قتل عام دسته جمعی به رود دجله انداختند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها