رئیس سازمان ثبت احوال خبر داد؛

صدور و تحویل ۸ میلیون کارت ملی معوق/ راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی خانوار

کارگر با اشاره به اینکه در حوزه صدور کارت‌های ملی دچار عقب ماندگی بودیم، گفت: امروز هشت میلیون کارت ملی از ۱۰ میلیون کارت ملی معوق صادر و تحویل داده شده است.
کد خبر: ۵۶۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ - 24December 2022

صدور و تحویل ۸ میلیون کارت ملی معوق/ راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی خانواربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «هاشم کارگر» معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال صبح امر‌وز (شنبه) در مراسم روز ملی ثبت احوال  با بیان اینکه با گرامی‌داشت سوم دی روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: این سازمان یک سازمان زیربنایی حاکمیتی کهن است و از سازمان‌هایی است که در طول عمر خود با سرافرازیی خدمات خود را ارائه داده است.

کارگر ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی گوناگون و بخش‌های خصوصی بر اساس اسناد هویتی به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور ما است تاثیرگذاری بیشتر در موضوعات تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی بتوانیم در حوزه‌های گوناگون اطلاعات مهمی در اختیار سازمان‌های دیگر قرار دهیم.

کارگر با اشاره به اینکه در حوزه صدور کارت‌های ملی دچار عقب ماندگی بودیم، گفت: امروز هشت میلیون کارت ملی از ۱۰ میلیون کارت ملی معوق صادر و تحویل داده شده است.

وی درباره کارت ملی هوشمند ایرانیان خارج از کشور افزود: با هماهنگی وزارت امور خارجه ایرانیان خارج از کشور با مراجعه نمایندگی‌های خارج از کشور و درخواست صدور کارت ملی این کار انجام می‌شود و پس از صدور برای نمایندگی‌ها ارسال شد و فعال سازی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما جلوگیری از بانک‌های اطلاعاتی موازی با سازمان‌های دیگر است، گفت: ارائه هویتی مبتی بر سرویس است و به هیچ عنوان به صورت حجمی اطلاعات ارائه نخواهیم داد.  

کارگر درباره صدورکارت ایرانیان فاقد شناسنامه خاطرنشان کرد: برای این افرار شناسه و  کارتی طراحی و امروز تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه خانواده و شناسایی روابط سببی و نسبی اظهار داشت: در سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان نیز خدمات گوناگونی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارائه نرخ باروری برای اولین بار در کشور مبتنی بر داده‌های ثبت احوالی رخ داد و انجام شد و در اختیار دستگاه‌های گوناگون قرار گرفت، عنوان کرد: توسعه و تکمیل سامانه هدی که تاکید جدی بر رشد این سامانه داریم و خصوصاً بخش‌های خصوصی که به استفاده از این ظرفیت تمایل دارند، مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه اذعان کرد: سامانه‌ای ایجاد شده که برای اتقان موضوعات هویتی چند سال بر آن کار شده بود و امسال به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال مجوز لازم را اخذ کرد و به جهت اهمیتی که داشت، سازمان اداری و استخدامی به سازمان ثبت احوال اجازه داده علاوه بر ساختار موجود این اداره کل را ایجاد کند.

کارگر افزود: یکی از موضوعات وضعیت معیشت کارکنان در وزارت کشور و ثبت احوال است که به طور ویژه دغدغه وزیر کشور است. همکاران ثبت احوال به بسیار نجیب، سخت‌کوش و درستکار هستند. وعده دادیم نظام معیشتی و پرداختی را در سازمان عادلانه کنیم که این توفیق حاصل شد که به سمت عادلانه شدن در ستاد و سراسر کشور حرکت کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های وزیر کشور در شورای حقوق و دستمزد با ۵۰ درصد فوق العاده ویژه کارکنان سازمان موافقت شد که امید است در هیأت وزیران به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها