جان فدا/ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد؛

اعلام برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان کرمان

«نظری» در تشریح برنامه‌های ستاد سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از خدمات رسانی ۲۸۰ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ - 25December 2022

۲۸۰ موکب آماده پذیرایی از زائران حاج قاسم در دهه مقاومت هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «محمد علی نظری» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل بیت الزهرا(س) با بیان اینکه پیش بینی شده است که ۲۸۰ موکب در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی به زائران خدمت رسانی داشته باشند، گفت: ایستگاه های پذیرایی در ورودی های کرمان در نظر گرفته شده است.

سردار نظری بیان کرد: عمده فعالیت کمیته اسکان با ستاد مردمی برای اسکان زائران است و تقریبا حضور روزانه بیست هزار نفر در شهر کرمان پیش بینی شده است که چنانچه تعداد زائران بیشتر باش  از ظرفیت ادرات و سازمان ها استفاده می شود.

وی با تأکید بر اینکه نرم افزار دیار مردم میدان عملیاتی شده است و مرکز پاسخگویی بیست و چهار ساعته در این زمینه راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مهمانپذیرها و هتل ها با تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است. امسال در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم، ۱۱ روز برنامه از ۸ تا ۱۸دی در سه نقطه گلزار شهدا کرمان، مصلای امام علی علیه السلام و بیت الزهرا داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه مردم این روزها خودشان به دنبال برگزاری سومین سالگرد شهید سلیمانی هستند و حتی خودشان پیشنهاد برنامه داشتند، تصریح کرد: قبل از اجرای برنامه ها با حضور همه هیات ها و مردم ، آسیب شناسی برنامه های سال گذشته، برای شناخت نقاط ضعف و قوت برنامه های داشته ایم.

سردار نظری ابراز کرد: با توجه به این که در دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم، پیش‎بینی می‌شود امسال روزانه ۲۰ هزار زائر داشته باشیم، راه‌اندازی ستاد سالگرد با 17 کمیته در ستاد سالگرد و 12 کمیته مردمی از قبل برای برگزاری سالگرد سردار سلیمانی فعالیت داشتند. با توجه به این که از سراسر کشور خواستار برپایی موکب بودند، برنامه‌ای برای توجیه موکب داران برگزار شد؛ همچنین تربیت راوی ویژه استان کرمان توسط مربیان صورت گرفته است.
 
این مقام مسئول با اشاره به آغاز به کار نرم افزار دیار مرد میدان برای اسکان و تسهیل امور زائری ادامه داد: کمیته مراسم گلزار شهدا کرمان برنامه های خاصی را در سه نوبت با حضور سخنرانان و مداحان کشوری اجرا می کند. ویژه برنامه ساعت شهادت در سیزده دی ماه اجرا خواهد شد و همچنین تجمع هیئت های مذهبی در محل گلزار شهدا از دیگر برنامه های مد نظر است.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در ایام فاطمیه در بیت الزهرا (س) برنامه سوگواری در حال اجرا است. از دهم تا هیجدهم دی برنامه‌هایی چون سوگ یار، یاد جاودانه، نمایشگاه، مسابقه دلنوشته، شب خاطره، انس با قرآن و مسابقه وصیتنامه شهید از دیگر برنامه‌های ایام شهادت سردار سلیمانی است.  همچنین ستاد ۲۱ برنامه شاخص در استان کرمان دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مراسم پیاده‌روی در روز شهادت از میدان شهدا تا گلزار شهدا اشاره داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری برنامه نمادین به یاد تشییع پیکر شهید سلیمانی در روز ۱۷ دی، برگزاری یادواره شهدای حماسه دی، حضور هیات های مذهبی در گلزار، یادواره خانگی شهدا، هماهنگی برای ساعت عاشقی در یک و بیست، جلسات حماسی در محلات و مساجد نیز از دیگر برنامه های مد نظر در ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی است.
 
سردار نظری در خصوص برنامه های کمیته های محرومیت زدایی بیان کرد: به تاسی از روحیه شهید سلیمانی برنامه محرومیت زدایی را در کرمان انجام می دهیم که از جمله آنها می توان رزمایش گروه های پزشکی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در ریگان، افتتاح پروژه های آبرسانی خاص ۶۳ روستا، آزادسازی زندانیان در جوار مزار شهدای کرمان، پویش نذر خون در گلزار شهدا و مصلی، رزمایش کمک های مومنانه، توزیع جهیزیه و ... اشاره داشت.
 
وی تصریح کرد: برنامه های کمیته مراسم در مصلی و حسینیه توسط اقشار مختلف با برنامه های محتوایی و تبیینی انجام می شود؛ برگزاری یادواره شهدای مدافع سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون در مصلی، گردهمایی فرزندان شهدا، گردهمایی اساتید، دانشجویان و نخبه های شهر کرمان به همراه برپایی نمایشگاه در مصلی کرمان، یادواره شهدای حماسه ۱۷ دی ماه در حسینیه ثارالله، گردهمایی بچه های حاج قاسم از سراسر کشور در مصلی کرمان از جمله برنامه های مد نظر است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اجلاسیه اصلی در کل کشور در کرمان اجرا می شود، ابراز کرد: در کمیته شهرستان ها بیش از ۱۵ قله برنامه وجود دارد و در همه شهرستان ها برنامه های خاص و ویژه اجرا می شود؛ یادوراه شهدای مدافع حرم در بردسیر، سالگرد شهید پورجعفری در گلباف، گردهمایی عشایر ایل سلیمانی در قنات ملک و یادواره شهدای شهرستانی در شهرستان ها اجرا می شود که برنامه شهرستان ها در سطح شهر، بخش، مسجد، محله و خانواده ها اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: کمیته رسانه برنامه هایی چون تشکیل بزرگترین کانال بصیرتی در روبیکا، رونمایی از کمیک موشن هزار و دوازدهمین نفر، مسابقه سواد رسانه ای سردار دلها، مستند گزارش کوتاه با محوریت ولایت پذیری شهید سلیمانی، رونمایی کتاب صوتی از چیزی نمی ترسیدم، برگزاری شب خاطره با حضور خبرنگاران و عکاسان در تشییع شهید سلیمانی، تولید دو قطعه فیلم کوتاه از جمله برنامه های این کمیته است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیما رسانه ملی در کرمان ۱۲۰۰ برنامه در خصوص شهید سلیمانی و  ۹۸ برنامه رادیویی خواهد داشت، ادامه داد: ارتباط مستقیم با شبکه های سراسری از گلزار، پخش زنده ویژه برنامه شهادت، پوشش زنده سخنرانی ها با استفاده از نرم افزار روبیکا از دیگر برنامه هاست.

سردار نظری تصریح کرد: کمیته فرهنگی، هنری و ورزشی با ۱۹ عنوان برنامه از جمله افتتاحیه جشنواره عمار، برگزاری رویداد روایت حبیب، نقل قاسم، نقالی عملیات والفجر ۸، تولید تئاتر جشنواره علمدار، جشنواره شعر سرو، مسابقات عکس، کمیک موشن، تولید نماهنگ ملاقات گلی در کوه، جشنواره شعر نگین سلیمانی از جمله برنامه های این کمیته است. کمیته بانوان یا سه عنوان برنامه، روایتگری در ۲۵۰ مدرسه، پیوند فاطمی و ازدواج آسان به تعداد ۵۰۰ زوج و راه اندازی ۱۸ موکب اختصاصی بانوان به تعداد سن حضرت زهرا سلام الله علیها فعالیت داشته است.

وی در خصوص فعالیت و اقدامات کمیته عمرانی و یادمان عنوان کرد: عملیات ایمن سازی، تهیه بخاری در سطح گلزار، تهیه کانکس، ۸ چشمه سرویس بهداشتی، آماده سازی پارکینگ، ساماندهی ترافیکی و اجرای طرح آن و طراحی و ساماندهی مزار شهدای ۱۷ دی از جمله فعالیت های این کمیته است.

این مقام مسئول گفت: کمیته تبلیغات و فضاسازی با همکاری شهرداری با هدف فضاسازی ورودی های شهر، استقرار راهنمای زائر، بروز سازی و اصلاح المان شهدا را انجام داده است و کمیته بهداشت برای خدمت رسانی در سطح استان و گلزار شهدا، نظارت های بهداشتی و ... انجام خواهد داد. اقدامات فرهنگی که شورای سیاستگذاری انجام داده توزیع بسته های فرهنگی در بین زائران، نهادینه کردن هفته مقاومت در تقویم و ثبت کرمان پایتخت جهان اسلام از دیگر برنامه ها مد نظر است.

سردار نظری بیان کرد: در سال های گذشته شعار سال «مرد میدان» بود، اما امسال طبق بیانات مقام معظم رهبری که گفت حاج قاسم فدای جمهوری اسلامی شد، شعار «جان فدا» انتخاب شد. از جمله خصوصیات این شهید می توان به اخلاص، روحیه گذشت، ایثار، عشق و‌ محبت بی شمار به مومنان، شجاعت، نبوغ نظامی و بی باکی سردار در همه موارد چنان بود که باعث غرور و شعف میان مردم بود و علاقه این روزهای مردم به او بخاطر احساس امنیتی بود که شهید سلیمانی به مردم داشت.

این مقام مسئول گفت: او هیچ استفاده شخصی از پست و مقام نداشت و خود را فدای مردم کرد، ولایت پذیری و ولایت باوری که نیاز جامعه امروز است از ویژگی های او بود، او همیشه خود را با ولی زمان هماهنگ می کرد و سرباز واقعی ولی زمان خود بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار