ترس از سقوط اف-۳۵؛ زمین گیر شدن ۱۱ اف-۳۵ رژیم صهیونیستی

نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی از ترس سقوط جنگنده‌های گرانقیمت اف-۳۵ خود، شماری از این جت‌ها را زمین گیر کرد.
کد خبر: ۵۶۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲ - 25December 2022
ترس از سقوط اف-۳۵؛ زمین گیر شدن ۱۱ اف-۳۵ رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی روز یکشنبه از زمین گیر شدن شماری از جنگنده‌های «اف-۳۵» خود خبر داد.
 
به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که به توصیه اداره تولید هواپیمای آمریکا پس از سقوط دو هفته قبل یک جنگنده اف-۳۵ در «تگزاس» در آمریکا، ۱۱ فروند جنگنده اف-۳۵ را برای بازرسی زمین گیر کرده است.
 
دو هفته قبل سخنگوی شرکت «لاکهیدمارتین» گفت که یک فروند جنگنده اف -۳۵ آمریکا در پرواز آزمایشی در یک پایگاه هوایی در ایالت تگزاس سقوط کرد. سخنگوی لاکهیدمارتین افزود: «از سرنگونی جنگنده اف -۳۵ مطلع هستیم و می‌دانیم که خلبان خود را با موفقیت به بیرون پرتاب کرده است.»
 
صنایع تسلیحاتی آمریکا اخیرا با مشکلات عمده‌ای مواجه شده است. نقص فنی در هواپیما‌ها و بالگرد‌های نظامی آمریکایی مساله جدیدی نیست و پیش از این نقص‌های جدی در جنگنده‌های اف-۳۵ خبر ساز شده بود.
 
کمبود قطعات یدکی نیز چندی قبل موجب زمین گیر شدن برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ ایالات متحده شد و دیوان محاسبات امریکا اعلام کرد که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتور‌های فعال شد. گفته می‌شود که بسیاری از مشکلات ناشی از شکست پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در ایجاد راهبرد مناسب برای حفظ موتور این جنگنده است.
 
رژیم موقت صهیونیستی نیز در حالی به نیروی هوایی خود می‌بالد که یک نشریه صهیونیستی اخیرا با اشاره به قدرت سامانه‌های پدافندی ایران نوشت، صنایع دفاعی ایران قوی است و دائماً برای بهبود و ساخت سامانه‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند (رژیم) اسرائیل را تهدید کند، تلاش می‌کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار