در آخرین روز از هفته پدافند غیر عامل

همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در مازندران برگزار شد

استاندار مازندران گفت: پدافند غیر عامل باید در همه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، تولیدی، اداری و ... مورد توجه قرار گیرد و نهادینه و فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۵۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ - 02November 2015

همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل ازروابط عمومی استانداری مازندران، دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیر عامل استان مازندران با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در فضای جامعه، یاد آور شد: کشورهای پیشرفته در حوزه پدافند غیر عامل به توفیقات قابل توجهی رسیده اند، به نحوی که با بروز بیش از 7 و 8 ریشتر زلزله در این کشورها، اتفاق خاصی نمی افتد.

دکتر فلاح به اهمیت تقویت پدافند غیر عامل در حوزه نرم افزاری همانند حوزه سخت افزار اشاره کرد و یاد آور شد: همچنان که در آموزش و پرورش، معلمان در کنار مدیران اجرایی در حال نقش آفرینی در این بخش هستند، دانشگاه ها نیز باید به شکل جدی تری به میدان بیایند و دست اندرکاران این حوزه باید از از ظرفیت و توانمندی نخبگان، دانشگاهیان و اصحاب نظر و تحقیق در راستای ارتقاء پدافند غیر عامل و فرهنگ سازی آن در جامعه استفاده نمایند.

استاندار مازندران با بیان این که پدافند غیر عامل باید چیزی فراتر از تشکیلات اداری باشد و تصویب تخصیص اعتبار یک تا دو درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به این بخش در شورای برنامه ریزی استان، نشانه اهمیت و جایگاه این حوزه است، عنوان نمود:  باید به موازات فعالیت های اجرایی و پیش از هر اقدام و بر اساس مطالعه، تحقیق و ارایه طرح و برنامه یی اصولی، نقش موثر پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی دیده شود.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان، افزود: پدافند غیر عامل باید در همه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، تولیدی، اداری و ... مورد توجه قرار گیرد و نهادینه و فرهنگ سازی شود و در این حوزه باید با عبور از وضعیت های ابتدایی به مراحل پیشرفته تری از قدرت پیش بینی، بازدارندگی و توانِ لازم برای کنترل شرایط خاص برسیم.

وی با اشاره به این که پدافند غیر عامل باید با توجه به شرایط و اقتضائات به فرهنگ عمومی بدل شود، خاطر نشان ساخت:  باید پیش نیازهای لازم برای برخورد با شرایط و بحران های طبیعی، زیستی، شیوع بیماری های انسانی، دامی، زراعی و .... را برآورد و تمهید نمود.

 دکتر فلاح جلودار با اشاره به این که باید آگاهی لازم را به مردم در این راستا ارایه کرد و بسیجی وار در حوزه پدافند غیر عامل ایفای وظیفه نمود، بیان داشت: باید اطلاعات و آگاهی های لازم را به پیمانکاران مجری طرح های عمرانی ارایه کرد و مقتضیات این حوزه را در اجرای طرح ها از آنان مطالبه نمود.

استاندار مازندران کسب رتبه برتر پدافند غیر عامل مازندران را در کشور نشانه تلاش و مجاهدت این اداره کل و همه دست اندرکاران امر دانست و یاد آور شد: امیدواریم، روزی برسد تا در سایه تلاش هرچه بیشتر و برنامه ریزی هرچه جامع تر و در هماهنگی با دستگاه ها و نهادهای استان، به همه آرمان ها و اهداف پیش بینی شده در این حوزه دست یابیم.

یادآورمی شود، در این مراسم که معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیر عامل کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، برخی مدیران کل ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، از فعالان عرصه پدافند غیر عامل استان با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار