ژنرال صهیونیست: نتانیاهو امنیت ما را به خطر می‌اندازد

معاون سابق فرمانده منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به کابینه تندروی این رژیم، گفت: نخست‌وزیر جدید امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر خواهد انداخت.
کد خبر: ۵۶۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ - 02January 2023

ژنرال صهیونیست: نتانیاهو امنیت ما را به خطر می‌اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ژنرال صهیونیست «ایال بن رووِن» معاون سابق فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به آغاز کار کابینه جدید این رژیم اظهار داشت که «بنیامین نتانیاهو» امنیت اسرائیل را با تصمیمات غیرمسئولانه اش، تهدید می‌کند.

بنابر گزارش امروز (دوشنبه)، روزنامه «جروزالم پست»، معاون سابق فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه رادیویی گفت: «نخست‌ وزیر خوب می‌داند برای به خطر انداختن امنیت اسرائیل تصمیماتش چقدر غیرمسئولانه هستند.»

ایال بن روون در ادامه از «برخورد حتمی میان سربازان ارتش اسرائیل و افرادی که تحت فرمان اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) هستند» ابراز ترس و نگرانی کرد.

بن روون همچنین با «عجیب» توصیف کردن وضعیت فعلی در اراضی اشغالی بیان کرد: «تمام آنچه در این کابینه رخ می‌دهد، دیوانگی است. این یک مسئله خطرناک است که نخست‌وزیر مسئول امنیت و اقتصاد ما باشد و تصمیماتی بگیرد که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد.»

وی اضافه کرد: «به آسانی تمام ارزش‌های اساسی آغاز به کار موثر و سالم کابینه دور ریخته شد.»

این ژنرال صهیونیست همچنین به انتخاب «یوآف گالانت» به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «من او را به خوبی می‌شناسم... او می‌تواند وزیر دفاع (وزیر جنگ) خوبی باشد؛ اما مشکل این نیست، مشکل این است که او یک وزارت دفاع از پاشیده تحویل گرفته است. افرادی در کابینه حضور دارند که در خصوص رفتار مجرمانه آن‌ها در گذشته ما علامت سؤال‌هایی داشتیم و همچنین درباره رفتار آن‌ها در آینده نیز علامت سؤال داریم».

نتانیاهو، هشتم دی جاری، توانست با کسب ۶۳ رأی مثبت از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قدرت را در اراضی اشغالی به دست بگیرد.

گفته می‌شود وی تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است. همزمان با جلسه سخنرانی روز پنج‌شنبه نتانیاهو در کنست، شرایط داخلی و بیرونی پارلمان متشنج بود و صد‌ها نفر در محوطه بیرونی دست به تجمع علیه وی زده بودند.

نتانیاهو اخیرا از توافق با چند حزب تندرو جهت تشکیل کابینه در اراضی اشغالی خبر داد. او گفته بود که کابینه جدید، کاملا راست‌گرا خواهد بود. همین امر صدای مخالفان را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بلند کرد. به‌نحوی که در پی اعلام نتانیاهو، هزاران نفر در داخل فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و حیفا علیه او و کابینه‌اش تظاهرات کردند.

بیش از ۳۰۰ خاخام در آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که با کابینه نتانیاهو مخالفند و اعضای احزاب صهیونیستی دینی در کابینه او را از سخنرانی در کنیسه‌های خود منع خواهند کرد و حتی اجازه نخواهند داد تا آنان وارد جوامع این خاخام‌ها شوند.  

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار