جان فدا/ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حاج قاسم در عرصه دیپلماسی صاحب سبک بود

سردار فلاح‌زاده گفت: حاج قاسم ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی در عرصه دیپلماسی داشت؛ به نحوی که می‌توان گفت ایشان یک صاحب سبک بود.
کد خبر: ۵۶۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 03January 2023

حاج قاسم در عرصه دیپلماسی صاحب سبک بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در وزارت کشور اظهار داشت: یاد و خاطر همه شهدا به‌ویژه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی می‌دارم.

سردار فلاح‌زاده در ادامه با بیان اینکه سردار «وحیدی» بنیان‌گذار نیروی قدس است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند حاج قاسم صاحب مکتب بود، ایشان پیرو مکتب امامین انقلاب بود و امامین انقلاب پیرو مکتب جعفری هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام سه جنگ بر حضرت امیر المومنین علی بن ابی‌طالب (ع) تحمیل شد، اما به دلیل اینکه یاران امام علی (ع) به وظایف خود عمل کردند به نصرت و پیروزی‌های بزرگ رسیدند.

وی افزود: در اواخر عمر با برکت امام علی (ع) زمانی که حضرت یاران خود را برای نبرد فراخواند، با بهانه‌های مختلف برای فرار از جنگ مواجه شد به نحوی که امام علی (ع) به گریه افتاد و گفت‌ ای کاش هیچ‌گاه با شما آشنا نمی‌شدم؛ جبهه باطل در باطل خود مستحکم و پایدار است، اما شما بر حق خود و بر آنان حق خود اتحاد و استحکام ندارید.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به واقعه عاشورا بیان کرد: از وقایع سال ۶۱ هجری که آن فاجعه بر خاندان پیامبر اتفاق افتاد تا قبل از انقلاب اسلامی هرگونه حرکت شیعی در نطفه خفه می‌شد و هیچ‌گاه شیعه نتوانست حکومتی برپا کند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه به دو حادثه جنگ تحمیلی و تشکیل داعش اشاره و عنوان کرد: اگر امام (ره) و مجاهدان در راه خدا نبودند، رژیم بعثی عراق تا سیستان و بلوچستان و خراسان پیشروی می‌کرد؛ همچنین اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حاج قاسم و مدافعان حرم نبودند، داعش تا بنگلادش پیشروی می‌کرد.

وی با بیان اینکه داعش پدیده بسیار عجیبی بود، گفت: یکی از سران داعش ادعا می‌کرد که ما وارد نجف می‌شویم و بارگاه علی (ع) را با خاک یکسان می‌کنیم. داعشیان زنان شیعه و سنی را به کنیزی گرفتند و در بازار عراق و شام خرید و فروش کردند، اما مجاهدان راه خدا با خلوص نیت خود مقابل این پدیده شوم ایستادند و منطقه را از لوث وجود داعش پاکسازی کردند.

سردار فلاح‌زاده اظهار داشت: یکی از نظریه‌پردازان رژیم صهیونیستی در بحبوحه نابودی داعش گفته بود هنر رهبر ایران این بود که با کمک ظرفیت‌های مختلف کشور‌های اسلامی توانست بر خطرناک‌ترین گروهک تروریستی جهان غلبه کند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: نابودی تمام برنامه‌های شوم آمریکا در منطقه غرب آسیا از دستاورد‌های شهید سلیمانی بود؛ زیرا داعش، جبهةالنصره و تمام گروهک‌های تروریستی، ذیل آمریکا و رژیم صهیونیستی تعریف می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت‌سازی و دستاورد‌های مهم در عمق استراتژیک فلسطین، سوریه و یمن بخشی از افتخارات حاج قاسم است، تصریح کرد: همه توفیقات حاج قاسم ناشی از پیروی این سردار بزرگ از اسلام ناب محمدی و ولایت مطلقه فقیه است.

سردار فلاح‌زاده گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی شهید سلیمانی مردمی بودنش بود، شهید سلیمانی هر کاری را برای خدا انجام می‌داد و تا کارش تمام نمی‌شد، دست از جهاد و کوشش برنمی‌داشت؛ از این جهت خداوند نصرت می‌داد و او را به پیروزی‌های بزرگ می‌رساند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: حاج قاسم ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی در عرصه دیپلماسی داشت؛ به نحوی که می‌توان گفت ایشان یک صاحب سبک بود، اما اصلی‌ترین ویژگی‌اش شناخت امام و پیروی از دستورات ولایت فقیه بود.

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه اگر ما به وظیفه خود که اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، عمل کنیم، قطعاً بر دشمن پیروز خواهیم شد و مشکلات کشور یکی پس از دیگر رفع خواهد شد، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به یزد سفری داشتند، بنده مصوبات دولت را برایشان تشریح کردم؛ سپس ایشان فرمودند که آقای فلاح‌زاده! همه این مصوبات پنج درصد اثرگذار است، مابقی کار را شما باید اجرایی کنید.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار