جان‌فدا/ حجت‌الاسلام راجی:

بیان اصول مورد هجمه دشمن و مقابله با تطهیر رژیم فاسد پهلوی؛ در جهاد تبیین دارای الویت هستند

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: در بحث جهاد تبیین باید اصول و مبانی مهم مورد هجمه دشمن تبیین شود همانند آزادی، عدالت، استقلال و استکبارستیزی و مسائلی از این دست که دشمن در تلاش است عملکرد ما را نسبت به این اصول زیر سوال ببرد و وجهه جمهوری اسلامی ایران را خراب کند. علاوه بر موارد فوق؛ در عرصه جهاد تبیین با تطهیر و بزک رژیم فاسد پهلوی نیز باید مقابله کرد.
کد خبر: ۵۶۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 05January 2023

بیان اصول مورد هجمه دشمن و مقابله با تطهیر رژیم فاسد پهلوی؛ در جهاد تبیین دارای الویت هستندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهیدان سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و نیز همراهان این دو شهید در فرودگاه بغداد؛ در سالن «شهید مدرس» شهرستان «خواف» با محوریت جهاد تبیین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «محمد حسین راجی» مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در ابتدای صحبت‌های خود طی سخنانی اظهار داشت: جهاد تبیین ناظر بر حرکت دشمن است که ببینیم او از کجا حرکت کرده است سپس برای دفع آن حرکت، عملیاتی را طراحی و اقدام کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در فروردین ماه ۱۳۹۷ در حرم مطهر رضوی فرمودند: «امروز مهم‌ترین چالش کشور ما، یک چالش ذهنی است». این نکته یعنی اینکه در ذهن اقشاری مثل دانش‌آموزان یک سری مسائل وجود دارد که با واقعیت هم‌خوانی ندارد و در این فضا جهاد تبیین عامل نجات دهنده است.

حجت‌الاسلام راجی با اشاره به اینکه امروزه دشمن به دنبال تحریف نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اگر این نظام بزرگترین خدمات عالم بشریت را هم انجام دهد؛ مورد توهین و ناسزا قرار می‌گیرد و حتی اگر در غرب بزرگترین خیانت‌ها انجام شود باز جمهوری اسلامی مورد توهین قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل تحریفاتی که دشمن به وجود می آورد؛ جوانان دچار یک سری ابهامات و شبهات شده و به دنبال مقایسه ایران با کشورهایی مثل امارات هستند، در ادامه تبیین کرد: کشور امارات دو سال پیش ماهواره‌ای را راه اندازی کرده است که طراحی‌اش با آمریکا، ساختش و پرتابش با کشور ژاپن بوده است. در این میان کشور امارات در هیچ یک از فرآیندهایی که ذکر شد؛ هیچ نقشی نداشته است. حال آنکه جمهوری اسلامی ایران؛ ۱۵ سال پیش ماهواره‌ای را طراحی، ساخت و پرتاب کرد منتهی تحریف‌های به وجود آمده سبب شده است تا جوانان دستاوردهایی از این دست را که انقلاب داشته، نبینند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با اشاره به این مطلب که در بحث جهاد تبیین باید اصول و مبانی مهم مورد هجمه دشمن تبیین شود، در ادامه تأکید کرد: در این راستا اصولی همانند آزادی، عدالت، استقلال و استکبارستیزی و مسائلی از این دست که دشمن در تلاش است عملکرد ما را نسبت به این اصول زیر سوال ببرد و وجه جمهوری اسلامی ایران را خراب کند؛ بایستی مورد تبیین واقع شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر موارد فوق بایستی در جهاد تبیین با تطهیر و بزک پهلوی نیز مقابله کرد، در ادامه یادآور شد: دشمن در تلاش است حکومت فاسد پهلوی را بزک و ثابت کند که در این دوران؛ مردم در رفاه بودند اما قدر نشناختند و حالا پس از چهل سال انقلاب بفهمند که اشتباه کرده اند و حکومت را باید عوض کنند درحالیکه در زمان پهلوی بحران تورم و مشکلات بسیاری وجود داشت که آن‌ها را بیان و طرح نمی‌کنند.

این پژوهشگر در ادامه تأکید کرد: از دیگر برنامه‌های جهاد تبیین برای روشن‌نمایی، شفاف‌سازی و مقابله با بزک و تطهیر پهلوی، بیان دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی به مردم است که در کتاب صعود چهل ساله، ۱۹ هزار سند بین المللی را در خصوص این دستاوردها بررسی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر افراد در جامعه ایران قبل از پیروزی انقلاب از تمام کشورهای منطقه به جز افغانستان پایین بود، افزود: اکنون میانگین عمر افراد در کشور ما از کشورهای منطقه بالاتر است که این نیز یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب آن است؛ همچنین در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ کشور ایران بالاترین رشد شاخص توسعه انسانی را داشته است.

حجت‌الاسلام راجی ضمن اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور در ایران، تأکید کرد: اگر نگاهی به انقلاب اسلامی ایران و اثرگذاری‌اش داشته باشیم می‌بینیم که حرکت انقلاب بسیار موثر بوده و در عرصه‌های مختلف به خوبی درخشیده است؛ به طوری که دشمن برای از بین بردن جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، و همچنین ضعیف کردن و ضربه زدن به این دو؛ تاکنون ۱۷ هزار نفر از شهروندان ایرانی را اعم از مقامات، نخبگان، فقها و دانشمندان این کشور را ترور کرده است! این نکته نشان‌دهنده ترس دشمن از جایگاه و قدرت حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان صحبت خود بیان کرد: اگرچه در کشور مشکلاتی وجود دارد اما دشمن می‌خواهد مشکلات را به پای گفتمان انقلاب بگذارد درحالیکه هر زمان انقلابی عمل کردیم موفق شدیم و مشکل آن جایی ایجاد می‌شود که از انقلاب و گفتمان انقلاب روی برگردانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار