جان فدا/ دبیر جایزه جلال‌ آل‌ احمد خبرداد؛

۶۳۹ کتاب از «شهید سلیمانی» در جایزه جلال‌ آل‌ احمد داوری شد

وجیهه سامانی از داوری ۶۳۹ کتاب با محوریت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بخش جنبی پانزدهمین جایزه جلال‌ آل‌ احمد خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ - 08January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری پانزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و وجیهه سامانی دبیر علمی جشنواره در محل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

سامانی اطلاع‌رسانی‌های شفاف و دقیق را لازمه شکوه‌ جشنواره دانست و با تاکید براینکه پانزدهمین دوره جایزه جلال دارای چنین ویژگی‌هایی بود و اهالی رسانه همراهی کردند، درخصوص برخی ملاحظات در اطلاع‌رسانی‌ها اظهار داشت: پاسخ ندادن و تاخیر در جواب‌های سوالات اهالی رسانه طی ایام داوری آثار بخاطر مصلحت جشنواره بوده است درحالی که حقيقتا همه رویدادهای فرهنگی برای تاثیرگذاری نیازمند همراهی اهالی رسانه است.

۶۳۹ کتاب از حاج قاسم سلیمانی در جایزه جلال‌ آل‌ احمد داوری شد

وی تکثر تولیدات ادبی را موجب اقتدار چرخه نشر دانست و با بیان اینکه جایزه جلال یکی از باقدمت‌ترین جوایز ادبی است، تاکید کرد: هیچ نویسنده‌ای در کشورمان نیست که دوست نداشته باشد کتاب او در این جایزه مورد داوری و ارزیابی قرار نگیرد و در نهایت جایزه بگیرد.

بیشتر بخوانید؛

برگزاری اختتامیه جایزه جلال آل احمد در تالار وحدت

دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد اهمیت و جایگاه امروز جایزه را مدیون تلاش‌های صورت گرفته در تمام ۱۴ دوره گذشته دانست و با تاکید براینکه امروز این جایزه اعتبار و منزلت خوبی در جامعه دارد، افزود: امسال در بخش رمان بلند هزار و ۵۰۸ اثر، مجموعه داستان کوتاه ۴۰۱اثر، مستندنگاری۶۹۰ اثر و در مجموع ۲ هزار۶۰۰ اثر توسط ۱۹ داور تخصصی و حرفه‌ای به‌دور از حب و بغض داوری شد.

۶۳۹ کتاب از حاج قاسم سلیمانی در جایزه جلال‌ آل‌ احمد داوری شد

سامانی درباره بخش‌های جنبی امسال جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: امسال سه بخش شهید سلیمانی، کرونا و مدافعان سلامت را در جایزه داشتیم که درباره شهید سلیمانی آثار مستندنگاری سه سال گذشته از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ داوری شد که در مجموع ۶۳۹ کتاب وجود داشت و در  بخش‌های مدافعان سلامت و کرونا نیز۴۲۰ اثر وجود داشت که داوری شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار