حمایت هاوانا از دمشق/ تحریم‌های آمریکا با هدف جلوگیری از بازسازی سوریه انجام شد

رئیس جمهور کوبا بر موضع قاطع کشورش در حمایت از سوریه، به‌ویژه در جنگ علیه تروریسم، و علیه تجاوزات مستمر (اسرائیل) که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 13January 2023

حمایت هاوانا از دمشق/ تحریم‌های آمریکا با هدف جلوگیری از بازسازی سوریه انجام شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد حسن قطنا»، وزیر کشاورزی و اصلاحات ارضی سوریه تاکید کرد که شرایط استثنایی که سوریه به دلیل جنگ تروریستی و اقدامات اجباری یکجانبه تحمیل شده بر آن با آن مواجه است منجر به از دست رفتن بخش بزرگی دستاورد‌های انباشته چندین ساله توسعه پایدار شده است.

وزیر سوری در سخنرانی خود در گفت‌وگوی مجازی از طریق برنامه زوم که توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) سازماندهی شده است، توضیح داد که این جنگ منجر به از دست رفتن بخش بزرگی از دستاورد‌های توسعه در بخش‌های مختلف و کاهش شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله خودکفایی در مواد غذایی و کالا‌های اساسی و سهم سرانه آن‌ها شد.

وی به اهمیت این گفت‌وگو برای بحث در مورد موضوع غذا و امنیت غذایی با توجه به بحران‌ها و تغییرات آب و هوایی که بر عرضه و قیمت مواد غذایی تأثیر منفی گذاشته است و تأمین نیاز‌های تولید مانند انرژی و کودها، اشاره کرد.

«محمد حسن قطنا» خاطرنشان کرد که سوریه از طریق مشارکت در رایزنی‌های منطقه‌ای برای تعیین اولویت‌های خود در منطقه عربی به ایجاد اهداف توسعه پایدار و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۵ بر اساس انگیزه‌های ملی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و اجرای طرح سازمان ملل متحد کمک کرده است.

وزیر کشاورزی سوریه اظهار داشت که سوریه طی سال‌های قبل از جنگ تروریستی به نرخ رشد خوب و باثبات و موفقیت‌هایی در توسعه در چندین زمینه از جمله آموزش، سلامت، توانمندسازی زنان و خودکفایی دست یافت.

وی با اشاره به نقش (فائو) در کمک و حمایت از کشور‌های آسیب دیده از بحران ها، جنگ‌ها و تغییرات آب و هوایی، بر لزوم افزایش سرمایه گذاری در تغییر سیستم‌های کشاورزی و غذایی در این کشور‌ها به منظور کارآمدتر، فراگیر و انعطاف پذیرتر و پایدارتر تاکید کرد.

حمایت هاوانا از دمشق

«میگوئل دیاز کانل»، رئیس جمهور کوبا هم بر موضع قاطع کشورش در حمایت از سوریه، به ویژه در جنگ علیه تروریسم، و علیه تجاوزات مستمر (اسرائیل) که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

وی ضمن دریافت استوارنامه «غسان عبید» سفیر جدید سوریه در کوبا، با حضور «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه این کشور، مخالفت مطلق خود را با اقدامات، محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا، دشمن مشترک، علیه مردم سوریه اعلام کرد و گفت: این تحریم با هدف جلوگیری از بازسازی و توسعه اقتصادی سوریه انجام شده است.

رئیس جمهور کوبا همچنین ضمن ستایش از قهرمانی مردم، ارتش و دولت سوریه در مقابله با تروریسم سیستماتیک مورد حمایت غرب از مواضع شرافتمندانه این کشور در قبال مسائل بین المللی قدردانی و از حمایت‌های مستمر سوریه از کوبا تشکر کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار