رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان:

رفتار نامناسب با ارباب رجوع و ترک فعل از مصادیق فساد است

حجت‌الاسلام و المسلمین «شعبانی» گفت: فساد تنها فساد اقتصادی و یا اختلاس نیست، بلکه رفتار نامناسب با ارباب رجوع و ترک فعل و صحبت از موضع بالا با مردم، از مصادیق فساد است.
کد خبر: ۵۶۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ - 29January 2023

امر به معروفبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در جلسه اعطای احکام روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: بنا بر آیات و روایات چیزی که جامعه و حدود الهی را حفظ می‌کند و باعث می‌شود تا واجبات و محرمات الهی رعایت شود، مساله‌ امر به معروف است.

وی با بیان اینکه حضور اعضا در این جلسه‌ نشان دهنده توجه آنها به مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امروز باید اصلاح را اول از مسئولان و دستگاه‌ها شروع کرد.

حجت‌الاسلام شعبانی عنوان کرد: چند میلیون کارمند امروز در کشور از بیت‌المالی ارتزاق می‌کنند که متعلق به همه مسلمانان است و باید به جامعه اسلامی خدمت کنند، در غیر اینصورت و غفلت از خدمت رسانی‌ها، مصداق غصب خواهد بود.

وی ادامه داد: این چند میلیون نفر کارمند باید به وظیفه‌ قانونی خود عمل کنند. اگر در اداره‌ای کارمندی جواب ارباب رجوع را ندهد و ترک فعلی صورت گیرد، این مصداق کم فروشی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه بیت المال مسلمین باید برای مصالح جامعه اسلامی استفاده شود، تصریح کرد: میزی که امروز ما پشت آن نشستیم در گذشته افراد بسیاری پشت آن حضور داشتند و امروز دیگر در بین ما حضور ندارند، این سرنوشت همه ما است و روزی باید در پیشگاه الهی نسبت به این مسئولیت‌ها پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیر خوب، مدیری است که نسبت به زیرمجموعه‌های دستگاه خود نظارت داشته باشد، افزود: این میز و صندلی‌ها و این ریاست‌ها محصول خون شهدا است و باید در قیامت جواب شهدا و خانواده شهدا را بدهیم.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه راه اندازی گشت ارشاد برای مسئولان از وعده‌های رئیس جمهور بود که باید عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: البته دولت در عرصه مبارزه با فساد مصمم بوده اما در میدان عمل تنها با حرف مشکل حل نمی‌شود.

وی ابراز داشت: فساد تنها فساد اقتصادی و یا اختلاس نیست، بلکه رفتار نامناسب با ارباب رجوع و ترک فعل و صحبت از موضع بالا با مردم، از مصادیق فساد است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکهدحضرت امام خمینی (ره) در برخورد با مردم به معنای واقعی کلمه تواضع داشتند و معتقد به مردم بودند و خود را خادم مردم می‌دانستند، گفت: این مردم شایسته خدمت و بهترین‌ها هستند و مسئولان از فرصتی که دارند باید به نحو احسن در خدمت به مردم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مسایل اقتصادی و معیشتی مردم را آزار می‌دهد که حل آن وابسته به تدبیر مدیران است. در زمان انتخابات همه بر اهمیت مدیریت تأکید دارند، اما پس از انتخابات مشکلات بر گردن یک دیگر انداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبانی یادآور شد: بخشی از مشکلات در اختیار استان نیست، اما مشکلاتی نیز وجود دارد که به راحتی در داخل استان قابل حل است و ربطی به تحریم و اعتبارات ندارد و نیازمند همراهی مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا حراست‌ها در ادارات فعال‌تر باشند، متذکر شد: امیدواریم شاهد توجه بیشتر مدیران به امر به معروف و نهی از منکر خصوصا در عرصه مدیران و ادارات باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها