امروز «فندک انگلیسی» و «هوادار» را در اوج ببینید

در مراسم عصر فیلم اوج این هفته دو فیلم «فندک انگلیسی» و «هوادار» در سازمان هنری رسانه ای اوج اکران می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ - 08November 2015

امروز «فندک انگلیسی» و «هوادار» را در اوج ببینید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پانزدهمین عصر فیلم اوج با اکران دو فیلم «فندک انگلیسی» و «هوادار» در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار میشود.

فیلم کوتاه «هوادار»، داستان پیرزنی را روایت میکند که پسرش در سالهای دفاع مقدس، از ناحیه نخاع جانباز شده است. داستان فیلم در روستایی در آذربایجان و  آستانه بازی تیم ملی فوتبال ایران روی میدهد. آنتن تلویزیون آنها خراب است و پیرزن برای خریداری آنتن جدید به شهر میرود.
 
علی دلکاری که از سوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان غربی معرفی شده است، طرح «هوادار» را مهرماه 93 به خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی ارائه کرد و پس از چند جلسه مشاوره و بازنویسی، فیلم در اواخر اسفندماه 1393 تصویربرداری شد. «هوادار» در سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد و چهل و پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم رشد به بخش مسابقه راه پیدا کرد و در چهارمین جشنواره فیلم بسیج (سکانس بیداری) موفق به دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی گردید.
 
«فندک انگلیسی»، این فیلم به کارگردانی مصطفی معارفوند در مورد یک بازجوی ساواک در سالهای پیش از انقلاب اسلامی است که از بازداشتیها بازجویی کرده و آنها را شکنجه میدهد. این فیلم در محل زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری سابق (موزه عبرت) تصویربرداری شدهاست. «فندک انگلیسی» در جشنوارههای فیلم مقاومت، عمار و سما حضور داشت و به بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار راه یافت. در این مراسم پس از اکران از عوامل  فیلم، تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
این برنامه امروز یکشنبه هفدهم آبان ماه ساعت 16 در سالن نمایش سازمان هنری رسانه ای اوج به آدرس خیابان طالقانی، روبروی سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر، طبقه ششم برگزار می گردد.
منبع: مشرق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار