مدیر نظارت و پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خبر داد

80 نفر در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیده اند

مدیر نظارت و پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه تعداد شهدای امر به معروف کشور 80 نفر است، از اجرای طرح "یادآوران" ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ - 09November 2015

80 نفر در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیده اند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین "محمدحسین توانایی" مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در اجلاس استانی ائمه جمعه استان یزد که در ابرکوه برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر عالیترین نگاه به حقوق شهروندی است که هنر آن هدایت و مهارت بازدارندگی است.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر زمینهساز ترویج فرهنگ نقد و انتقاد را در کشور فراهم میکند و زمینه تقویت روحیه مسئولیتپذیری شهروندان است و با فرهنگ بیتفاوتی مقابله دارد.

توانایی گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با هدف اقامه این دو فریضه، شناسایی معروفات و منکرهای اجتماع، تلاش بهمنظور افزایش معروفات و کاهش منکرات، توسط مجلس و با همکاری ستاد اقامه امر به معروف و نهی از منکر، تهیه و پس از تأیید شورای نگهبان در اردیبهشت 94، در قالب 24 ماده به تصویب رسید.

وی تأکید کرد: بهترین نقطه شروع برای آموزش امر به معروف و نهی از منکر، آموزش و پرورش است که با دانشآموزان در ارتباط است.

مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: به همین دلیل برای این امر طرح عنوان "یادآوران" پیشبینی شده که اگر بهدرستی اجرا شود در کل جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد طرح "یاوران معروف" برای مدیران دستگاههای اجرایی و کارمندان در نظر گرفته شده و آنها میتوانند در گسترش معروفات گام بردارند.

رئیس بازرسی و مدیر نظارت و پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: سومین طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر، طرح "طلایهداران" ویژه عموم مردم است و هر فرد میتواند با عضویت در این طرح و پس از فراگیری آموزشهای مناسب آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

توانایی با بیان اینکه ستاد مذکور در تمام استانهای کشور تشکیل شده است، گفت: اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور 19، در استانها 18 و در شهرستانها 16 نفر هستند که ائمه جمعه در هر شهرستان بهعنوان رئیس این ستاد معرفی میشوند.

این مقام مسئول تعداد شهدای امر به معروف و نهی از منکر در کشور را 80 نفر اعلام کرد که جان خود را در راه اقامه این دو فریضه مهم و واجب فراموش شده فدا کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار