عضو شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

جهاد تبیین باعث می‌شود تا ملت هوشیار و بیدار شوند

آیت الله «رازینی» گفت: جهاد تبیین باعث می‌شود تا ملت هوشیار و بیدار شوند و در زمانه کنونی دشمن از طریق شبیخون فرهنگی کار کرده و تلاش کرده تا نسل جوان ما را به سمت خود بکشاند.
کد خبر: ۵۷۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 15February 2023

جهاد تبیین باعث می‌شود تا ملت هوشیار و بیدار شوندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «علی رازینی» عضو شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور امروز در همایش بین‌المللی جهاد تبیین که به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به ضرورت‌های جهاد تبیین در جامعه، اظهار داشت: مسئله تببین و جهاد تبیین همواره در دین اسلام وجود داشته و یکی از برجسته‌ترین کارهای علمای ما در دوران مختلف جهاد تبیین بوده که از جمله آنها می‌توان به فتوای تحریم تنباکو اشاره کرد.

عضو شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری روی موضوع جهاد تبیین، عنوان کرد: ایشان با توجه به هوشمندی خود در شرایط خاص کنونی که در آن قرار داریم، مسئله جهاد تبیین را مطرح کردند.

آیت الله رازینی با تاکید بر اینکه همه موظف هستیم که به این حکم عمل کنیم، بیان داشت: جهاد تبیین بر همه تکلیف است و باید آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باعث می‌شود تا ملت هوشیار و بیدار شوند، افزود: در زمانه کنونی دشمن از طریق شبیخون فرهنگی کار کرده و تلاش کرده تا نسل جوان ما را به سمت خود بکشاند.

عضو شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اضافه کرد: اگر نسل‌های گذشته از طریق آموزش و پرورش و خانواده و جامعه هدایت می‌شد، اکنون ماهواره و موبایل و فضای مجازی جایگزین آنها شده است، هرچند که معتقدیم می توان از فضای مجازی هم درست استفاده کرد، اما در شرایط فعلی اینگونه نیست و استفاده دشمن از این ابراز بیشتر از ماست و بگونه‌ای جوانان را شکار می‌کند که هیچ فرصتی برای فکر کردن و اندیشه نداشته باشند و تنها عمرشان را به تفریح و گذران وقت خود در این فضا سپری کنند.

آیت الله رازینی گفت: اینجاست که باید تلاش کنیم تا این فاصله و خلاء که بین ما با نسل جدید بوجود آمده را پرکنیم و ارتباطمان را با آنها افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از فضای مجازی هم برای تقویت ارتباطات اجتماعی و دینی در جامعه استفاده کرد، گفت: از همان ابزاری که دشمن برای انتشار باطل استفاده می‌کند، ما باید برای انتشار حق استفاده کنیم.

آیت الله رازینی با بیان اینکه در شرایط فعلی ارتباطات خانواده با فرزندانشان و جامعه با نسل جدید به دلیل پیشرفت های تکنولوژی سست شده، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقی بیافتد، در این راستا باید صله رحم را افزایش داده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی یادآورشد: بخش مهمی از جهاد تبیین این است که فاصله نسلی را کاهش دهیم و ارتباطات اجتماعی مانند صله رحم را افزایش دهیم، چرا که باعث بالا رفتن تعلقات اجتماعی و فرهنگی ما شده و برکات زیادی به همراه خواهد داشت که یکی از آنها به دام دشمن نیفتادن جوانان است.

آیت الله رازینی خاطرنشان کرد: البته  نباید این مسئله را هم فراموش کنیم که هنوز تعلقات  دینی و مذهبی و خانوادگی در کشورمان زیاد است، برای مثال در حوادث ماه‌های گذشته بسیاری از زنان عفیف ما با وجود هجمه‌های بسیار دشمن حجاب خود را حفظ کردند و از توطئه دشمن استقبال نکردند و تنها درصد کمی این کار را انجام دادند که این درصد هم هرچه پیش رفت تعدادشان کم و کمتر شد.

عضو شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که تعلقات اجتماعی و فرهنگی و مذهبی در بین مردم ما هنوز برقرار است و به این آسانی تربیت مذهبی و خانوادگی فرزندان ما به سمت تباهی نمی‌رود.

آیت الله رازینی گفت: همچنین اهل بیت و امام حسین (ع) نیز معیار مهم دیگری است که ارتباطات و همبستگی ملی مردم ایران ر ا حفظ کرده که باید این مسئله تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها