کشته شدن ۵۳ شهروند سوری در حمله داعش

منابع سوری خبر دادند که عناصر داعشی، ۵۳ نفر از شهروندان این کشور را که در حال جمع آوری قارچ در مرکز سوریه بوده‌اند، کشته‌اند.
کد خبر: ۵۷۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ - 18February 2023

کشته شدن ۵۳ شهروند سوری در حمله داعشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌ها خبر دادند که در حمله عناصر گروه تروریستی داعش در جنوب شرق شهر «السخنه» در شرق استان حمص (مرکز سوریه) ۵۳ نفر کشته شده‌اند.

شبکه «المیادین»، شامگاه جمعه، به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» و روزنامه سوری «الوطن» خبر داد که عناصر سازمان تروریستی داعش، جمعی از مردم سوریه را که در حال جمع کردن قارچ بوده‌اند، با اسلحه سبک و نیمه‌سنگین هدف قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، شهروندان سوری در این حمله هدف تیراندازی مستقیم عناصر تروریست داعش قرار گرفته‌اند. یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ۵۳ غیرنظامی، یک افسر و دو عضو بخش «محافظت از جاده‌های بین‌المللی» (وابسته به وزارت کشور سوریه) در این حمله جان باخته‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در گزارشی این خبر را تأیید کرد. «ولید عوده» مدیر اداره کل بیمارستان ملی تدمر در گفتگو با خبرنگار سانا اظهار داشت که جسد ۵۳ نفر به بیمارستان تدمر منتقل شده و مشخص شده است که این افراد با تیراندازی مستقیم به ناحیه سرشان کشته شده‌اند.

عوده در ادامه خبر داد که در این حمله پنج نفر هم زخمی شده‌اند که پس از مداوا در بیمارستان تدمر، به بیمارستان‌های حمص انتقال داده شده‌اند.

یکی از افرادی که از این حمله جان سالم به در برده، به خبرنگار سانا گفت که عناصر داعشی حتی خودرو‌های شهروندان سوری را نیز در منطقه مذکور به آتش کشیده‌اند.

پایان پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار