رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی:

دفاع مقدس موجب پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف شده است

امیر سرتیپ آراسته با بیان اینکه دفاع مقدس موجب پیشرفت‌ کشور در حوزه‌های مختلف شده است، گفت: بدون دانستن تاریخ گذشته، تاریخ آینده را نمی‌توانیم بسازیم و موفقیت‌های گذشته را گسترش دهیم.
کد خبر: ۵۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ - 19February 2023

امیر سرتیپ آراستهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره تئوری هیئت معارف جنگ که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم ۶۰۰ آیه در خصوص ملزومات جهاد، تبعات جهاد و بهره‌های آن دارد.

امیر آراسته ادامه داد: داستان‌های تاریخی قبل و پس از خلقت بشر در قرآن کریم به سه کلمه عبرت، پند و نصیحت و حکمت اشاره شده است.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با بیان اینکه سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) الگو است، افزود: باید به شأن نزول قرآن مراجعه و آن‌ها را مطالعه کنیم تا بفهمیم پیامبر اکرم (ص) اسوه حسنه بوده و برای همه ما رحمت است.

وی با تأکید بر اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس علمای رجال دفاع مقدس هستند، عنوان کرد: اگر می‌خواهید حقیقتی از دوران دفاع مقدس بشنوید به پیشکسوتان دفاع مقدس مراجعه کنید؛ این عزیزان زبان صادق دوران دفاع مقدس هستند و آن را برای شما بازگو می‌کنند.

امیر آراسته با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز ۲۱ ماه در جبهه‌ها حضور داشتند، افزود: ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار بسیجی با متوسط ۱۱ ماه، ۲۱۷ هزار پایور ارتش با متوسط زمانی ۶۰ ماه، ۱۸۰ هزار نفر از سپاه، مهندس رزمی جهاد، پیشمرگ کُرد مسلمان، عشایر، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی وقت که حدود پنج میلیون نفر می‌شدند در جبهه‌ها حضور داشتند. تعداد ۲۰ میلیون نفر نیز غیرمستقیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مهاجر جنگی متأثر از جنگ، سه میلیون نفر از اشنویه تا آبادان و حدود سه میلیون نفر نیز برای ارسال محصولات به جبهه‌ها فعال بودند که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب پیشرفت‌ کشور در حوزه‌های مختلف شده است، افزود: بدون دانستن تاریخ گذشته، تاریخ آینده را نمی‌توانیم بسازیم و موفقیت‌های گذشته را گسترش دهیم.

امیر آراسته یادآور شد: اگر از دفاع مقدس ندانید، نمی‌توانید امنیت، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، استقلال و عزت انقلاب را حفظ کنیم و در مقابل دشمنان دفاع و در صورت لزوم هجمه کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار