رییس شورای شهر ورامین اعلام کرد؛

تبدیل پارک آزادگان و شقایق ورامین به باغ موزه دفاع مقدس

ورامین-اعضای ستاد دفاع مقدس ورامین پیشنهاد اختصاص پارک شقایق و آزادگان را برای احداث باغ موزه دادند که رییس شورای شهر ورامین اعلام کرد: شورای شهر ورامین در صورت ارائه طرح با این موضوع موافقت می کند.
کد خبر: ۵۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ - 09November 2015

تبدیل پارک آزادگان و شقایق ورامین به باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دفاع مقدس، راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس همواره مورد مطالبه جدی خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و فعالان حوزه شهید و شهادت بوده است.

طی سال های اخیر تلاش هایی برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در شهر ورامین انجام شده است، اما با وجود تلاش های صورت گرفته، این مهم جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

بسیاری اعتقاد دارند که شهرستان ورامین از ظرفیت های بالایی در حوزه دفاع مقدس برخوردار است و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس می تواند نقش غیر قابل انکاری را در گسترش فرهنگ شهید و شهادت در دیار ۱۵ خرداد ایفا کند.

ظهر دوشنبه اعضای ستاد دفاع مقدس شهرستان ورامین نیز بر راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان تأکید و بر پیگیری تا حصول نتیجه تأکید کردند.

زمینه برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین وجود دارد

حجت الاسلام سید محسن محمودی عضو ستاد دفاع مقدس شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه ورامین با تقدیم بیش از ۱۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس، مانند نگینی درخشان می درخشد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: شهرستان ورامین از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه دفاع مقدس برخوردار است، به همین خاطر مسئولان پیشنهاد راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس را مطرح کردند.

وی ادامه داد: مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نیز در جریان سفر به شهرستان ورامین و در پاسخ به درخواست مسئولان، اعلام کردند که در صورت اختصاص یک پارک، زمینه برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین وجود دارد.

محمودی اضافه کرد: پیشنهاد شده تا پارک شقایق و آزادگان برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس و استقرار برخی ادوات جنگی درنظر گرفته شود که امیدواریم با پیگیری مسئولان محقق شود.

پیشنهاد اختصاص پارک شقایق و آزادگان برای باغ موزه دفاع مقدس ورامین

سید رضا احمدی رییس شورای اسلامی شهر ورامین در حاشیه جلسه ستاد دفاع مقدس شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شورای اسلامی شهر ورامین از هرگونه طرحی برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان حمایت می کند.

وی افزود: برخی پیشنهاد اختصاص پارک شقایق و آزادگان را برای باغ موزه دفاع مقدس دادند که در صورت ارائه طرح و توجیه کافی، شورای شهر ورامین با این موضوع موافقت می کند.

احمدی راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس را یک نیاز ضروری برای شهرستان ورامین دانست و ادامه داد: شهرستان ورامین دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه فرهنگ شهید و شهادت است و راه اندازی باغ موزه می تواند این ظرفیت های بالقوه را بالفعل کند.

وی اضافه کرد: شورای شهر ورامین هر گونه همکاری و کمکی را برای راه اندازی هر چه سریع تر این باغ موزه انجام خواهد داد.

گفتنی است در خردادماه امسال نیز سردار عبدالله روشن معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در جریان سفر به شهرستان ورامین و دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: در صورتی که مسئولان ورامین یکی از پارک های شهرستان را برای نمایش آثار دفاع مقدس اختصاص دهند، آمادگی راه اندازی موزه دفاع مقدس را دارند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار