راهپیمایی یمنی‌ها علیه دخالت‌های آمریکا/ اعلام همبستگی ملت یمن با مردم فلسطین

صنعا، صعده و شمار دیگری از شهر‌های یمن شاهد برگزاری راهپیمایی برای اعلام وفاداری به «صالح الصماد» رئیس سابق و شهید شورای عالی سیاسی یمن و همبستگی با ملت فلسطین بود.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 24February 2023

راهپیمایی یمنی‌ها علیه دخالت‌های آمریکا و اعلام همبستگی با فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین‏‬، راهپیمایی اعلام وفاداری به شهید «صالح الصماد» رئیس فقید و شهید شورای عالی سیاسی یمن و اعلام همبستگی با مردم فلسطین در شهر صعده در شمال یمن برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر رد هرگونه حضور نظامی خارجی کشورشان تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی صعده در بیانیه پایانی ضمن اشاره به نقش آمریکا در تجاوز علیه یمن و دستور واشنگتن به ریاض برای به شهادت رساندن صالح الصماد، مانع‌تراشی آمریکا را در مسیر دستیابی به توافق برای حل بحران یمن محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین بر حق مردم یمن برای مقابله با متجاوزان و بهره مندی از منابع و ثروت‌های خود و مخالفت با هر گونه حضور نظامی خارجی در استان‌ها و جزایر یمن تأکید شد.

همزمان با راهپیمایی صعده، راهپیمایی‌های مشابهی در استان‌های ضمار، الجوف، البیضاء، الضالع و رَیمه برگزار شد و شرکت کنندگان با صدور بیانیه‌هایی از طیف‌های سیاسی خواستند تا بر اولویت‌های فراگیر تمرکز کنند. در این بیانیه‌ها، بر اهمیت تلاش برای اصلاح نهاد‌های دولتی تاکید شد.

شورای عالی سیاسی مردم یمن در آوریل ۲۰۱۸ از شهادت صالح الصماد رئیس این شورا در نتیجه حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به استان الحدیده خبر داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار