برگزاری اردوی وصال عاشقان شهدا+ تصاویر

همزمان با سالگرد شهادت «رجب غلامی» رزمنده افغانستانی دفاع مقدس، جمعی از اعضای هیئت مذهبی الزهرا (س) مشهد با حضور در گلزار شهدای شهر بجستان و زیارت مزار این شهید والامقام، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
کد خبر: ۵۷۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ - 25February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، هیئت مذهبی الزهرا (س) مشهدالرضا هر سال بر اساس تقویم قمری همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) یکی از شهدای والامقام استان را به عنوان شهید شاخص معرفی و در راستای کسب معرفت نسبت به آن شهید با بهره‌گیری از روش‌های مختلف همچون مطالعه آثار مکتوب با موضوع شهید، دعوت از همرزمان جهت بیان خاطرات و تبیین ویژگی‌های اخلاقی شهید، دیدار با خانواده شهید و زیارت مزار شهید اقدام می‌کند.

در همین راستا این هیئت امسال شهید افغانستانی دفاع مقدس «رجب غلامی» را که در شهر بجستان زندگی می‌کرده و مدفن این شهید نیز در این شهر می‌باشد به عنوان شهید شاخص معرفی کرده است.

به مناسبت فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد شهادت رزمنده افغانستانی دفاع مقدس «رجب غلامی» در عملیات والفجر 9، جمعی از ذاکرین هیئت الزهرا (س) مشهد با سفر به شهر بجستان و حضور در مزار شهید غلامی با این شهید دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

مصطفی غفوریان مسئول هیئت مذهبی الزهرا (س) در جمع زائران مزار شهید غلامی در سخنانی ضمن تبیین جایگاه شهید و شهادت از منظر اسلام، به تبیین ابعاد شخصیتی این شهید افغانستانی دفاع مقدس پرداخت.

وی در ادامه یکی از عوامل سعادت دنیوی و اخروی انسان را توسل به شهدا دانست.

در مراسمی نیز که با حضور حجت‌الاسلام «سید قاسم دهقانی» امام جمعه بجستان و جمعی از مسئولین محلی در مصلی نمازجمعه این شهر برگزار شد از حضور هیئت مذهبی الزهرا (س) در شهر بجستان و زیارت مزار شهید غلامی قدردانی شد.

همچنین طبق وصیت‌نامه شهید غلامی که از زائرین مزار خود خواسته بود که اگر شب جمعه به زیارت مزارش رفتند دعای کمیل را قرائت کنند اعضای هیئت الزهرا (س) در ادامه برنامه‌های خود، دعای کمیل را به یاد این شهید عالی مقام زمزمه کردند.   

برگزاری اردوی وصال عاشقان شهدا+ تصاویر

برگزاری اردوی وصال عاشقان شهدا+ تصاویر

برگزاری اردوی وصال عاشقان شهدا+ تصاویر

برگزاری اردوی وصال عاشقان شهدا+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار