استاندار اصفهان مطرح کرد؛

داشتن برنامه عملیاتی مدیران به منظور ترویج فرهنگ نماز

«مرتضوی» گفت: معلمان، روحانیت، مدیران، مسئولان و همه تأثیرگذاران جامعه به صورت ویژه به حوزه ترویج نماز بپردازند و یک برنامه عملیاتی داشته باشند که سعادت دنیا و آخرت ما به این فریضه گره خورده است.
کد خبر: ۵۷۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 01March 2023

داشتن برنامه عملیاتی مدیران به منظور ترویج فرهنگ نمازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان امروز (چهارشنبه) در چهارمین اجلاس نماز استان که به میزبانی شهرستان نجف‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در اهمیت پرداختن و ترویج فرهنگ نماز همین بس که اولین مسئولیتی که خداوند از کارگزاران خود در زمین طلب می‌کند، اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه نماز به همه امورات رنگ خدایی می‌بخشد، عنوان کرد: تنها با توجه و اهتمام بر این فریضه الهی می‌توانیم در قبال سایر وظایف خود نگاه پایدار و مستمر داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هر مبارزه ای جهاد نیست؛ وقتی می‌توانیم به مبارزه، جهاد اطلاق کنیم که ذیل فرهنگ نماز و دستورات الهی شکل گرفته باشد.

مرتضوی عنوان کرد: اگر فردی در حال مجاهدت باشد اما تابع فرهنگ نماز و ارتباط با خدا نباشد مانند گروه‌های تروریستی به خود اجازه می دهد به جان و مال انسان‌ها تعرض کند‌.

وی با اشاره به اینکه همراه نشدن با نماز انسان را از ورطه صلاح و فلاح دور می‌کند، تاکید کرد: مدیران، مسئولان، معلمان، اساتید و همه کسانی که می‌توانند بر اطرافیان خود اثرگذار باشند باید برای خود مسئولیتی ویژه طراحی و برنامه ریزی کنند زیرا در برابر این فریضه الهی در پیشگاه خداوند متعال مورد سوال قرار خواهیم گرفت.

استاندار اصفهان یادآور شد: در حوزه نماز نباید فعالیت‌های ظاهری انجام شود. اگر امروز در برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی دچار سردرگمی شده‌ایم بخشی از آن به غفلت در حوزه ترویج نماز در جامعه باز می گردد.

این مسئول اضافه کرد: نماز انسان را تربیت می‌کند. کسی که به وقت و کیفیت نماز و رعایت احکام الهی توجه می‌کند نسبت به بیت المال و رعایت حقوق دیگران پایبند و حساس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی در خصوص نماز از مسیر مؤثران و بزرگان عبور می کند لذا اجلاسیه های این حوزه باید بهانه ای برای ترویج و تکریم شأن نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشد.

مرتضوی افزود: اگر این‌گونه مراسم‌ها کاربردی و عملیاتی برگزار نشود در جامعه مؤثر نخواهد بود لذا از معلمان، روحانیت، مدیران، مسئولان و همه تأثیرگذاران جامعه خواهش می‌کنم به صورت ویژه به حوزه ترویج نماز بپردازند که سعادت دنیا و آخرت ما به این فریضه گره خورده است.

استاندار اصفهان متذکر شد: مدیران ادارات استان نسبت به ترویج اقامه نماز در جامعه برنامه عملیاتی داشته باشند و احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار