شهادت ۳ یمنی در پی حمله عربستان به استان صعده

منابع یمنی اعلام کردند که در حمله ائتلاف متجاوز سعودی به استان صعده ۳ شهروند یمینی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۷۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲ - 01March 2023

شهادت 3 یمنی در پی حمله عربستان به استان صعدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف متجاوز سعودی منطقه «شدا» در استان صعده را هدف حمله موشکی قرار دادند که در این حمله سه شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

پیش از این نیز وزارت امور داخلی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش عربستان منطقه مرزی «شدا» در استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، یک مرکز حقوق بشری یمنی در واکنش به ادامه حملات ائتلاف سعودی به استان صعده و کشتار غیرنظامیان اعلام کرد که ماشین کشتار ائتلاف سعودی به جنایت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

مرکز مذکور افزود: سکوت جامعه جهانی و نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی را که نسبت به اقدامات کشور‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها علیه یمنی‌ها بی تفاوت هستند، محکوم می‌کنیم.

این مرکز حقوق بشری ادامه داد: ما همچنین این جنایات فجیع را که بر اساس معیار‌های حقوق بشری بین المللی، جنایات جنگی تلقی می‌شوند، به شدت محکوم می‌کنیم.

این در حالی است که، در اثر تیراندازی روز گذشته نظامیان سعودی به مناطق مرزی استان صعده در شمال یمن، یک غیر نظامی یمنی به شهادت رسید و پنج نفر دیگر هم زخمی شدند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار