ما متحدیم/ تولیت آستان قدس رضوی:

«خرمشهر» نماد مقاومت خواهد ماند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: خرمشهر برای همیشه تاریخ نماد ایثار و مقاومت مردم ایران اسلامی خواهد ماند.
کد خبر: ۵۷۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 02March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی با حضور در مسجد جامع خرمشهر و در جمع مردم میهمان‌نواز این شهر اظهارداشت: ما به عنوان خادمان امام رضا (ع) این وعده را به مردم استان خوزستان می‌دهیم که مشوق سرمایه‌گذاری در این استان به منظور رشد و ایجاد اشتغال باشیم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر گفت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام خمینی (ره) دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر یکی از نمادهای نصرت الهی است لذا باید همیشه یاد و خاطره خرمشهرآفرینان را گرامی بداریم.

مروی با اشاره به تأکیدات اسلام در خصوص کمک به نیازمندان و محرومان و توجه علمای بزرگ اسلام به رفع این مشکلات، ابراز داشت: از منظر اسلام نمی‌توان متوجه عرصه‌های معرفتی و عبادی بود اما از مسائل خدماتی نباید از درد و نیازهای جامعه غافل بود.

وی به توجهات رهبر معظم انقلاب اسلامی به خدمات اجتماعی پیش و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: معظم له چه در بلایای طبیعی که جمعیتی از مردم را درگیر می‌کند و چه موضوعات موردی، هیچگاه نسبت به زندگی و معیشت مردم بی‌تفاوتی نبوده‌اند. ایشان مشکلات مردم را مساله خودشان می‌دانند، حتی در مواردی برخی از مشکلات موردی افراد را که ایشان مطلع می‌شوند، شخصا پیگیری می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به سال‎های خدمت خود در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: معظم له علاوه بر توجه به مسائل کلان کشور نسبت به گرفتاری‌ها و مشکلات تک‌تک مردم دغدغه‌مند و پیگیر هستند و این سیره علمای بزرگ اسلام بوده است.

مروی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک حرکت اجتماعی، انقلابی و دینی بی‌نظیر توسط امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم دینی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با نصرت الهی و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با وجود همه توطئه‌های دشمنان همچنان با قدرت و عزت بر اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی خویش ایستاده‌ و همچنان با عزت به طی راه نورانی خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه به ایجاد فرصت‌های شغلی در خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: مهارت از اصلی‌ترین رکن‌ها برای اشتغال جوانان است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت ورود سرمایه‌گذاران به استان خوزستان، خاطرنشان کرد: ما به عنوان خادمان امام رضا (ع) این وعده را به مردم استان خوزستان می‌دهیم که مشوق سرمایه‌گذاری در این استان به منظور رشد و ایجاد اشتغال باشیم.

مروی ادامه داد: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام خمینی (ره) دین خود را به انقلاب ادا کرد. این استان علاوه بر اینکه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، بسیار پرظرفیت و پتانسیل است که متأسفانه آنگونه که باید و شاید به آن توجه نشده است.

حضور در جمع خادمیاران رضوی خرمشهر و شرکت در نشست «هم‌اندیشی فرصت‌های شغلی خرمشهر آزاد» از دیگر برنامه‌های تولیت آستان قدس رضوی در سفر به استان خوزستان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها