یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

مقابله با بی‌حجابی؛ معطل وعده‌های مسئولان

مسئولان در این چندماه گذشته درباره مقابله با بی‌حجابی وعده وعید‌هایی داده‌اند؛ اما تاکنون خبری از آن‌ها نشده است؛ لذا آن‌ها باید مقابل این ملت بزرگ که در راهپیمایی ۲۲ بهمن صف خود را از اغتشاش‌گران و فتنه‌گران جدا کرد و همچنین خانواده‌هایی که دسته‌گل‌های خود را برای آبیاری اسلام در این کشور فدا کردند، پاسخگو باشند.
کد خبر: ۵۷۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶ - 07March 2023

مقابله با بی‌حجابی؛ معطل وعده‌های مسئولانگروه اجتماعی دفاع‌پرس – سید محمدجواد میرخانی؛ حجاب اسلامی یکی از شعائر و واجبات دینی عامل جلوگیری از انحرافات گوناگون و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی است؛ این واجب دینی همچنین به‌عنوان یک قانون در جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود؛ بنابراین احترام به آن در جامعه، یک ضرورت انکارناپذیر است.

کسانی که در جامعه اسلامی به‌دنبال آزادی حجاب اسلامی هستند و یا برخی افرادی که اگرچه به اصول دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند؛ اما در رعایت حجاب اسلامی در جامعه کمی کاهلی می‌کنند، در زمره افرادی قرار می‌گیرند که بایستی آن‌ها را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کرد؛ اما امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز به‌عنوان یک واجب دینی، خود شرایطی دارد که بخشی از آن وظیفه عموم مردم و بخشی از آن نیز وظیفه حکومت اسلامی است.

مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی همواره در انجام فرایض دینی و حضور در میدان‌های مختلف انقلاب اسلامی، پای کار هستند که این خود بزرگ‌ترین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به کسانی است که با تأسی از فرهنگ غرب، به دنبال آزادی فراتر از شعایر اسلامی در جامعه هستند؛ برای نمونه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد حماسه بی‌نظیری بودیم که پس از یک فتنه چندماهه رقم خورد؛ فتنه‌ای که جرقه آن از موضوع حجاب و عفاف زده شد. جالب است که در این راهپیمایی نیز همچون دیگر گردهمایی‌های انقلابی، شاهد حضور افرادی بودیم که حجاب اسلامی کاملی نداشتند؛ اما بر اصول پایبند بوده و هستند.

حضور ملت بزرگ ایران در میدان‌های مختلف دینی و انقلابی، مسئولان را نیز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌کند تا یادشان نرود که این ملت پای کار انقلاب مانده‌اند و حالا نوبت آن‌هاست که در عرصه‌های مختلف که کشورمان با معضلاتی روبه‌رو است؛ از جمله معضلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، با تمام توان، بیش از پیش به میدان عمل بیایند و گره از مشکلات مردم باز کنند.

معضل بی‌حجابی امروز در جامعه ما بیشتر از گذشته نمود پیدا کرده است که دلیل آن هم فتنه‌ای است که در چندماه اخیر، فضا را برای دهن‌کجی برخی افراد به شعائر دینی و قانون کشور محیا کرده است؛ بنابراین مسئولان در این زمینه بیشتر از گذشته مسئولند؛ چراکه مردم نقش خود را در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انجام داده و می‌دهند؛ اما با توجه به توحشی که در این چندماه گذشته توسط آشوبگران در کشور ایجاد شده است، در بسیاری از موارد نیز امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر از گردن مردم ساقط است؛ بنابراین در این‌جا وظیفه مسئولان است که با وضع قوانین محکم، هم پشتیبان مردم در موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشند و هم به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

جامعه اسلامی ایران درحالی در چندماه گذشته دچار معضل ناپسند بی‌حجابی شده است که در این مدت اقدامات قاطعانه‌ای برای مقابله با این معضل توسط مسئولان انجام نشده و رسانه‌ها، صاحب‌نظران و سیاسیون نیز به هردلیلی، نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند؛ لذا این کم‌کاری و سکوت باعث شده تا به‌غیر از بی‌حجاب‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، در شرکت‌های خصوصی، مراکز خرید، مغازه‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها هم شاهد دهن‌کجی عده‌ای به اعتقادات ملت باشیم.

مسئولان در این چندماه گذشته درباره مقابله با بی‌حجابی وعده وعید‌هایی داده‌اند؛ اما تاکنون خبری از آن‌ها نشده است؛ لذا آن‌ها باید مقابل این ملت بزرگ که در راهپیمایی ۲۲ بهمن صف خود را از اغتشاش‌گران و فتنه‌گران جدا کرد و همچنین خانواده‌هایی که دسته‌گل‌های خود را برای آبیاری اسلام در این کشور فدا کردند، پاسخگو باشند.

رواج بی‌حجابی در جامعه درحالی است که هنوز از اقدامات فرهنگی نیز در سطح شهر خبری نیست و تنها معدود دستگاه‌هایی سعی کردند تا به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند. برای نمونه اقدام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در چاپ احادیث و جملات مروج حجاب برروی بلیط‌های قطار ستودنی است؛ اما به‌صورت کلی، در فضای جامعه، آنگونه که باید، خبری از ترویج حجاب و عفاف نیست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار