مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی:

شبکه‌های مخابراتی حرم مطهر رضوی برای ارتقای کیفیت خدمت به زائران توسعه می‌یابد

«دانشی‌فر» گفت: در آستانه سال نو و همزمان با تشرف میلیونی زائران به مشهدالرضا (ع)، آستان قدس رضوی با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی، شبکه‌های مخابراتی اطراف حرم مطهر رضوی را تقویت کرده تا ظرفیت خدمت رسانی به زائران در این زمینه افزایش یابد.
کد خبر: ۵۷۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴ - 12March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «ابراهیم دانشی‌فر» مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: همه ساله در ابتدای سال نو و در مناسبت‌هایی همچون دهه کرامت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر، با پیک حضور زائران در حرم مطهر رضوی مواجه هستیم، از همین رو همواره مشکل دسترسی زائران و مجاوران به شبکه‌های مخابراتی و پهنای باند اینترنت وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، تولیت معزز آستان قدس رضوی در ابتدای سال 1401 برای رفع این مشکل زائران دستور چاره‌اندیشی دادند که در همین راستا جلساتی با محوریت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، با همکاری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی برگزار شد.

مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی افزود: به دنبال برگزاری این جلسات، مقرر شد کمیت و کیفیت پوشش‌دهی آنتن و افزایش ظرفیت پهنای باند در صحن‌ها، رواق‌‌ها و اماکن سرپوشیده همچون مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی ارتقا داده شود.

دانشی‌فر گفت: پیرو این هماهنگی‌ها و اقدامات، برای نخستین‌ بار شش سایت مخابراتی در برخی نقاط حرم مطهر از جمله نقاره‌خانه و مسجد گوهرشاد فعال شد که با رونمایی این سایت‌ها، شاهد افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به زائران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت همراه اول در رواق‌های زیر سطحی دارالحجه، دارالشفا و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی و شرکت ایرانسل نیز در رواق دارالرحمه، نصب سایت‌های داخلی خود را آغاز کرده‌اند که با تکمیل این طرح‌ها نیز، پوشش‌دهی تلفن‌های همراه در این رواق‌ها ارتقا خواهد یافت.

مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین مقرر شده است در سال آتی، سه سایت سیار با هدف پوشش‌دهی ایام پیک سال، در اطراف موزه مردم‌شناسی حرم مطهر، بست نواب و باغ رضوان و همچنین یک ایستگاه دائم در ورودی پارکینگ شماره چهار و یک ایستگاه سیار در رواق شیخ بهایی ایجاد شود که با توجه به اقدامات صورت گرفته، امیدواریم در سال آینده، هم در ایام نوروز و هم در سایر ایام زیارتی، شاهد ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار