پانزده‌هزار نسخه از «ماجرای دشت مرموز» در دست نوجوانان ایران

هفدهمین پویش کتابخوانی پویا با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) با محوریت مجموعه سه‌جلدی «ماجرای دشت مرموز» در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۷۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ - 15March 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هفدهمین پویش کتابخوانی پویا با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) با محوریت مجموعه سه‌جلدی «ماجرای دشت مرموز» نوشته محمد میرکیانی از ۲۴ بهمن در حال برگزاری است.

مجموعه «ماجرای دشت مرموز» رمان‌های فانتزی با فضای ایرانی و بومی است که نویسنده کوشیده به این نیاز نوجوانان پاسخ بدهد و آن‌ها را با ناگفته‌های از فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا کند و با آگاهی‌بخشی، درک آن‌ها را در خصوص پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز گسترش دهد.

رمان‌های «ماجرای دشت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد. در ادبیات کهن ایران نیز داستان‌های بسیاری در این ساختار دیده می‌شود.

پانزده‌هزار نسخه از «ماجرای دشت مرموز» در دست نوجوانان ایران

میرکیانی می‌گوید این‌نوع داستان‌ها در سراسر جهان علاقه‌مندان بسیاری دارد و می‌توان گفت همه نویسندگان کودک و نوجوانان، در میان آثارشان کم و بیش داستان‌هایی از حیوانات به چشم می‌خورد.

این دوره از پویش پویا ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی با استقبال نوجوانان در جریان است و فروش این مجموعه هم‌اکنون به ۱۵۰۰۰ نسخه رسیده است. همین موضوع حکایت از جذابیت این مجموعه و این سبک از داستان‌ها دارد.

علاقه‌مندان برای دریافت کتاب‌ها و شرکت در پویش عدد ۶ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ بفرستند یا به کتابفروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها