۲۹ غیرنظامی قربانی حملات هوایی انگلیس در عراق و سوریه

تحلیل جدید یک مؤسسه خیریه نشان داده ظرف دو سال، دست‌کم ۲۹ نفر در نُه حمله هوایی انگلیس در عراق و سوریه کشته شدند.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ - 24March 2023

۲۹ غیرنظامی قربانی حملات هوایی انگلیس در عراق و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تحلیل جدید مؤسسه خیریه «اقدام علیه خشونت مسلحانه» (AOAV) نشان داده در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، دست‌کم ۲۹ نفر در نه حمله هوایی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در عراق و سوریه کشته شدند.

طبق گزارش وبگاه «نیوعرب»، آمار و ارقام جدید در تضاد با ادعا‌های دولت انگلیس است مبنی بر آن که در کل عملیات نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا علیه داعش در داعش و سوریه، تنها یک غیرنظامی کشته شده است.

روزنامه گاردین اوایل هفته گذشته کرده بود که در شش حمله نیرو‌های هوایی سلطنتی انگلیس در شهر موصل عراق، شش غیرنظامی کشته شدند.

جدیدترین آمار و ارقام مؤسسه AOAV همچنین نشان داده در حملات هوایی انگلیس در سوریه در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۱۷، دست‌کم ۱۲ غیرنظامی در شهر رقه جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش گاردین، گرچه رسانه‌های سوری، تلفات غیرنظامیان را گزارش کرده و ارتش ایالات متحده نیز به آن اعتراف کرده، اما وزارت دفاع انگلیس همچنان مدعی است که هیچ شواهدی از تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی بریتانیا در عراق و سوریه وجود ندارد.

طبق گفته گروه تحقیقاتی مذکور، حمله هوایی دیگری به یک کارخانه تسلیحات در «ابوکمال» در جنوب شرقی سوریه به مرگ بین چهار تا ۱۰ عضو یک خانواده منجر شد.

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس می‌گوید در بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ بیش از چهار هزار شبه‌نظامی در حملات هوایی در عراق و سوریه کشته شدند، اما تنها یک غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست داده است.

از طرف دیگر، ایالات متحده که رهبری ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را برعهده داشته نیز می‌گوید که یکهزار و ۴۳۷ غیرنظامی در ۳۵ هزار حمله در عراق و سوریه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار