سردار ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد؛

دستوری که امام خمینی در مورد آزاد سازی سوسنگرد صادر کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش های دفاع مقدس مازندران گفت: در همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که همزمان با سالروز آزادسازی سوسنگرد در بابل برگزار می شود، از پژوهش«نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد» رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ - 15November 2015

دستوری که امام خمینی در مورد آزاد سازی سوسنگرد صادر کرد

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری دفاع مقدس از ساری،سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران  پیش از ظهر امروز در  مصاحبه خبری که به مناسبت آزادسازی سوسنگرد در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برگزار شد، به 26 آبان 59 سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان و نقش مقام معظم رهبری و شهید چمران در این حماسه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام (ره)در شورای عالی دفاع را برعهده داشتند، نقش استراتژیک و مهم ایفا کردند.

سردار ملکی در ادامه بیان کرد: با دستور حضرت امام خمینی(ره)که در شبانگاه 25 آبان 59  با عنوان « بایست سوسنگرد تا فردا آزاد شود»  صادر شد، عملیات آزادسازی سوسنگرد توسط تیپ 2 لشکر 92 زرهی، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، سپاه، بسیج و عشایر عرب با موفقیت انجام دادند.

وی همچنین به نقش مردم مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد اشاره کرد و بیان داشت: مردم مازندران در شرایطی که درگیر جنگ با منافقین در جنگل های شمال بودند، برای بازسازی شهر سوسنگرد اعلام آمادگی کردند.

سردار ملکی اضافه کرد: حضرت آیت الله روحانی نماینده امام در استان مازندران و امام جمعه بابل طی نامه ای به حضرت امام (ره) درباره بازسازی و نوسازی شهر سوسنگرد کسب اجازه نموده که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد موافقت قرار گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: مردم مازندران شهر سوسنگرد را نزدیک به دو سال مورد بازسازی قرار دادند.

وی به اعزام نزدیک به 13000 نیروی کار به طور دوره ای از مازندران به سوسنگرد اشاره کرد و افزود: مردم مازندران نزدیک به 300 میلیون تومان برای امر بازسازی و نوسازی شهر سوسنگرد هزینه کردند.

سردار ملکی که در جمع خبرنگاران استان مازندران سخن می گفت،آمار شهدای مازندرانی را در سوسنگرد از تاریخ 28/7/59 تا تاریخ 15/3/60 تعداد 43 شهید اعلام کرد و گفت: سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی از شهدای ساری، در این عملیات نقش ویژه ای ایفا نمود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با برشمردن برنامه های گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در مازندران، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد در یادبود حضرت آیت الله روحانی، نشست هم اندیشی با موضوع زن در خانواده به همراه تجلیل از مادران و همسران شهدای سوسنگرد با حضور استاندار مازندران،رونمایی از پژوهش نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد، دیدار با بعضی از خانواده های شهدای سوسنگرد، مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در حرم شهدای گمنام نکا، برگزاری عصر شعر و خاطره در سوادکوه، پخش مستند  سوسنگرد از شبکه تبرستان، ساخت موسیقی سوسنگرد و پخش از سیمای مرکز مازندران، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد در شهرهای بهشهر، ساری، گلوگاه، آمل، چالوس، تنکابن و ... ، برگزاری مراسم گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد و یادبود حضرت آیت الله روحانی در مدرسه صدر بابل از جمله برنامه های این مناسبت خواهد بود.

وی در پایان سه عامل ایمان ، عشق الهی و فرهنگ عاشورایی که در دل رزمندگان وجود داشت، اطاعت از ولایت فقیه و اصل وحدت را در این حماسه مهم دانست و بیان کرد: با این سه اصل مهم، رزمندگان ما عاشورایی دیگر در سوسنگرد خلق نمودند و به پیروزی رسیدند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار