یادداشت/ حامد افروغ

ارز‌های خارجی، اسب تروآی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی

حذف سلطنت دلار که مانند «اسب تروآ» در اقتصاد ایران حضور دارد و صد البته عدم جایگزینی آن با ارزهای دیگر از جمله راه‌هایی است که می‌تواند قدرت پول ملی را تقویت کرده و راه نفوذ قدرت‌های خارجی را از شرق و غرب بر اقتصاد ایران ببندد.
کد خبر: ۵۸۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷ - 08April 2023

ارز‌های خارجی، اسب تروآی انقلباب اسلامی برای ضربه به کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ نوروز هر سال همانطور که باعث جوانه زدن بذر امید دل‌هاست، فرصتی است تا همگان برای تحقق آرزوها و امیالشان تلاش کنند، تلاشی که هر بار سبب بهتر شدن وضعیت شخصی و اجتماعی افراد می‌شود. در این میان اما انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، کار را برای مردم و مسئولان راحت‌تر می‌کند تا رهین اشاره ایشان، بتوانند گام موثرتر و دقیق‌تری را برای تحقق آرمان‌ها و اهداف جمعی‌شان بردارند.

تحریم‌های ظالمانه و کمرشکن دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، چونان سنگ بزرگی که «امیه بن خلف» روی سینه بلال حبشی گذاشته بود تا مگر او را از راهی که انتخاب کرده منصرف کند، همواره روی سینه ملت ایران سنگینی کرده و می‌کند اما ملت ایران با اقتدار، اراده و عزم راسخ خود در طول این سال‌ها کاری کرده که امروز نظام تحریم‌های دشمن رو به افول گذاشته و ثابت کرده است که می‌توان باوجود کارشکنی‌های خارجی نیز موفق شد.

آنچه که بیش از پیش البته، برای تحقق شعار سال مهم می‌نماید، انسجام ملی و برنامه‌ریزی دقیق است تا ملت و دولت بتوانند دست در دست هم موانع رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را از سر راه بردارند. البته این امر مستلزم آن است تا دولت با قاطعیت و بدون مماشات، نسبت به اصلاح سریع و وسیع قوانین ناکارآمد، ضعیف یا حتی دست و پا گیر اقدام کرده و راه نفس تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را باز کند.

حذف سلطنت دلار که مانند «اسب تروآ» در اقتصاد ایران حضور دارد و صد البته عدم جایگزینی آن با ارزهای دیگر از جمله راه‌هایی است که می‌تواند قدرت پول ملی را تقویت کرده و راه نفوذ قدرت‌های خارجی را از شرق و غرب بر اقتصاد ایران ببندد که تاکیدات 20 ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حذف دلار و تقویت ریال از رهگذر همین تاثیراتی است که ارزهای خارجی می‌توانند اقتصاد ایران را متاثر کنند.

از آنجا که دولت فعلی عزمی جدی در اصلاح امور اقتصادی دارد ضروری می‌نماید که با افزایش سرعت عمل خود، هم نسبت به قرص کردن دل ملت قدمی اساسی بردارد هم فرصت‌های پیش رو را از دست ندهد، چرا که از توطئه‌ها و آرایش جدید فتنه‌انگیزی دشمنی برمی‌آید که قصد دارد دوباره با علم کردن فرصت‌طلبان خارجی مثل الهام علی‌اف، و فرصت‌طلبان داخلی مثل اباحه‌گرانی که در پی مبارزه با شعائر اسلامی هستند، دولت و ملت را به فتنه‌ها و دسیسه‌ها سرگم سازند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار