در بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی آمده است؛

شهید «علی صیاد شیرازی»؛ پیشگام اتحاد و انسجام نیروهای مسلح

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای بیست و چهارمین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» را گرامی داشت.
کد خبر: ۵۸۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ - 09April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی»؛ این فرمانده دلاور ارتش جمهوری اسلامی را پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیروهای مسلح دانست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصالحین

یکی از چهره‌ها و فرماندهان نظامی در تاریخ معاصر کشور که می‌تواند عیار و تراز مقاومت ملی و دفاع مقدس ایران اسلامی را معرفی و عرضه کنند شهید سرافراز سپهبد علی صیاد شیرازی است که رویکردها و کارکردهای وی به ویژه در حوزه دفاعی با گذشت بیش از دو دهه از شهادتش، همچنان الهام‌بخش مدافع میهن اسلامی است.

شخصیت‌شناسی و بازخوانی زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به‌ویژه اندیشه و مهارت‌های حرفه‌ای او در عرصه‌های نظامی و دفاعی و نبوغ، خلاقیت و صلابت در تصمیم‌گیری‌های درست، دقیق و موفق می‌تواند آحاد نیروهای مسلح در صحنه اجرای مأموریت‌های خطیر و حساس محوله یاری بخشد.

اعطای القابی همچون «سرباز صادق و فداکار دین و قرآن»، «نظامی مؤمن، پارسا و پرهیزگار» و «بنده برگزیده خدا»، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به امیر سپهبد صیاد شیرازی؛ آن شهید گرانقدر را به الگویی عینی و عملی تبدیل کرده که سال‌ها الهام‌بخش راهیان این مسیر متعالی خواهد بود.

شهید صیاد شیرازی پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیروهای مسلح بود که با اعتقاد قلبی به نتایج شگرف اتحاد و همبستگی ارتش و سپاه و با فرماندهی قاطع و منطبق بر اصول اسلامی و نبوغ نظامی خود پیروزی‌های بزرگی را در دهها عملیات بزرگ دفاع مقدس و همچنین عملیات مرصاد تقدیم مردم شریفمان کرد.

نظام سلطه و استکبار و زخم‌خوردگان همیشگی از اراده و بیداری ملت ایران باید بدانند تا هنگامی که پرچم اسلام و ولایت و بیرق وحدت و یکپارچگی ملی در این کشور برافراشته است و خون‌های پاک شهیدان تاریخ‌سازی مانند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در رگ‌های مردمان ایران زمین به ویژه نسل آینده‎‌ساز جوان جاری است، اردوگاه طمع‎‌ورزان و بدخواهان انقلاب و نظام حتی برای لحظه‎‌ای توان نگاه چپ کردن به میهن عزیزمان را نخواهد داشت و در صورت ارتکاب هرگونه حماقت و خطای محاسباتی و راهبردی، با فرمان فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و به صحنه آمدن فرزندان غیور و دلاور مردم در ارتش، سپاه و سایر نیروهای مدافع کشور پاسخ سخت و ویرانگری به آنان داده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار