وزیر خارجه سوریه امروز وارد الجزایر می‌شود

«فیصل المقداد» در جریان سفر امروز (شنبه) خود به الجزایر با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 15April 2023

وزیر خارجه سوریه امروز وارد الجزایر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، رادیو دولتی الجزایر خبر داد که «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز وارد این کشور می‌شود.

المقداد در ادامه سفر‌های خارجی خود قرار است وارد الجزایر شده و با احمد عطاف همتای الجزایری خود دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه داشته باشد.

همچنین منابع رسمی اعلام کردند که عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزائر از فیصل المقداد در کاخ ریاست‌جمهوری استقبال خواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز وزیر خارجه سوریه با سفر به عربستان و دیدار با مقامات این کشور از توافق برای از سرگیری خدمات کنسولی و پرواز‌ها میان دو کشور خبر داد.

ریاض و دمشق پنجشنبه شب در پایان سفر وزیر خارجه سوریه به جده، با انتشار بیانیه‌ای از توافق برای آغاز پرواز میان پایتخت‌های دو کشور و همچنین ازسرگیری خدمات کنسولی پس از سال‌ها قطع روابط خبر دادند.

این اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی از سال ۲۰۱۲ تاکنون بود. عربستان سعودی در ماه مارس سال ۲۰۱۲ سفارت خود در دمشق را تعطیل و روابط دیپلماتیک با دولت سوریه را قطع کرد.

پیش از این نیز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی با عبدالمجید تبون همتای الجزایری خود گفت‌وگو کرده بود.

در جریان این گفتگو تحولات سیاسی جهان عرب به ویژه با توجه به سفر‌های انجام شده از سوی مسئولان کشور‌های عربی به سوریه و دیدار‌های انجام شده از سوی بشار اسد به کشور‌های عربی از جمله عمان و امارات و پرونده‌های مطرح شده در این دیدار‌های و انعکاس آن بر روابط عربی-عربی مورد رایزنی قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها