رئیس‌جمهور برزیل باز هم از غرب انتقاد کرد

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل که کمک‌های تسلیحاتی غرب را دمیدن بر شعله جنگ اوکراین خوانده بود، در جریان سفر به پایتخت پرتغال، تلاش برای ایجاد صلح بین کی‌یف و مسکو را خواستار شد.
کد خبر: ۵۸۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 23April 2023

رئیس‌جمهور برزیل باز هم از غرب انتقاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس‌جمهور برزیل در اولین سفر اروپایی خود بعد از آغاز به کار به پرتغال رفته و در این سفر مواضع خود در قبال جنگ اوکراین را تکرار کرد.

به گزارش شبکه «یورو نیوز»، رئیس‌جمهور برزیل روز شنبه (دیروز) در دیدار با «مارسلو روبلو دی سوسا» همتای پرتغالی خود دیدار کرد. وی در این دیدار، درخواست خود از جامعه بین‌المللی برای تلاش جهت پایان دادن به جنگ اوکراین را تکرار کرد.

لولا داسیلوا در جریان نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور پرتغال درباره جنگ اوکراین گفت: «من قویا اطمینان دارم که ما اگر بتوانیم راهی برای برقراری صلح پیدا کنیم، نتیجه بسیار بهتری برای جهان خواهیم داشت».

رئیس‌جمهور برزیل در لیسبون افزود: «این جنگ نباید شروع می‌شد، روسیه نباید حمله می‌کرد، اما این کار را کرد. این واقعیتی است که اتفاق افتاده است؛ بنابراین به جای انتخاب یک طرف (دیگیری)، من می‌خواهم طرف سوم را انتخاب کنم و آن ایجاد صلح است».

لولا داسیلوا هفته گذشته در سخنانی درباره جنگ اوکراین گفته بود که روسیه و اوکراین هر دو انتخاب کرده بودند که وارد جنگ شوند و کمک‌های نظامی غرب به اوکراین، بر شعله این جنگ دمیده است.

به گزارش یورو نیوز، برزیل به کارزار کشور‌های غربی در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ملحق نشده است.

سفر لولا به پرتغال اولین سفر او بعد از آغاز ریاست جمهوری او در برزیل است و او تلاش می‌کند که روابط سرد این کشور با اعضای اتحادیه اروپا در زمان «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق برزیل را گرم کند.

رئیس‌جمهور برزیل در جریان سفر رسمی ماه گذشته به پکن و دیدار با همتای چینی خود، از راهکار پیشنهادی چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین استقبال کرد و خود او هم پیشنهاد میانجیگری داد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار