هشدار نسبت به بازگشت خانواده‌های عناصر داعش به «سنجار» عراق

یک کارشناس امنیتی عراقی نسبت به بازگشت خانواده‌های عناصر داعش به نینوا و سنجار و وقوع حوادث امنیتی در این مناطق هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ - 30April 2023

هشدار نسبت به بازگشت خانواده‌های عناصر داعش به «سنجار» عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «عقیل الطائی» کارشناس امنیتی عراقی اظهار داشت: برخی گروه‌ها در این کشور برای شعله ور کردن درگیری‌های طایفه‌ای و نژادی از طریق فتنه‌انگیزی در مناطق مختلف نینوا و سنجار که ۲ منطقه امنیتی به شمار می‌روند تلاش می‌کنند.

وی در ادامه افزود: دولت و نهاد‌های امنیتی عراق باید اطلاعات کسانی که به این مناطق بازمی گردند بررسی کند. اردوگاه الهول که دربرگیرنده هزاران تن از اعضای خانواده‌های تروریست‌ها با تابعیت‌های مختلف است یک خطر برای امنیت سنجار به شمار می‌رود چرا که این افراد همچنان تفکرات تروریستی را با خود به همراه دارند.

الطائی بیان کرد: ما شاهد وقوع اعتراضاتی در سنجار به دلیل بازگرداندن ۲۵ خانواده عناصر تروریست از اردوگاه الهول بودیم.

پیش از این هشدار‌هایی در خصوص تلاش واشنگتن برای جذب تروریست‌ها از اردوگاه الهول به منظور آماده سازی آن‌ها برای تهدید امنیت عراق و کشور‌هایی که مخالف حضور آمریکا و سیاست این کشور در منطقه هستند و ظهور نسل جدید داعش مطرح شده بود.

عقیل الطایی پیشتر نیز هشدار داده بود که آمریکا از هسته‌های خوابیده داعش به عنوان اهرم فشار بر دولت عراق با هدف تحمیل سیاست‌های مخرب خود یا تهدید وضعیت عمومی امنیتی در برخی مناطق این کشور استفاده می‌کند.

وی تأکید کرد که این هسته‌ها به‌ویژه پس از بازگشت خانواده‌های داعش از اردوگاه الهول و الحسکه سوریه در دولت قبلی عراق، از حمایت کامل برخوردار شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار