سرپرست فرمانداری کرمانشاه:

فرهنگ شهادت و دفاع مقدس یک گنج گرانبها از ارزش‌های اسلامی است

«آمویی» گفت: فرهنگ شهادت و سال‌های دفاع مقدس یک گنج گرانبها از ارزش‌های اسلامی است که تا سال‌های می‌تواند منبع اصلی تولید آثار فرهنگی باشد.
کد خبر: ۵۸۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ - 30April 2023

فرهنگ شهادت و سال‌های دفاع مقدس یک گنج گرانبها از ارزش‌های اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدرضا آمویی» سرپرست فرمانداری کرمانشاه امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدا که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیش از شیوع بیماری کرونا برای برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان اقداماتی انجام شده بود اما به دلیل همه گیری اجرای آن به تأخیر افتاد.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان کرمانشاه در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ خبر داد و افزود: برای برگزاری مناسب این کنگره عظیم در یک سال آینده باید برنامه‌ریزی مدونی انجام شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری این کنگره‌ها به ۲ موضوع تأثیرات فرهنگی اجتماعی و تربیتی تأکید دارند، گفت: باید بتوانیم براساس یادواره‌های محلات شهدا و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با شهدا در محلات، روستاها و... نگاه تربیتی، فرهنگی و اجتماعی یادواره شهدا را انجام دهیم زیرا اجلاسیه نهایی کنگره شهدا در چند روز برگزار می‌شود.

آمویی عنوان کرد: تولید محتواهایی در قالب شعر، کتاب، ساخت سریال، موشن گرافی و سایر قالب‌های هنری تولید آثاری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت که بیشتر مورد پسند نسل جوان است می‌تواند با آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، اثرگذاری طولانی مدت بر شناخت آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای معرفی هشت سال دفاع مقدس نسبت به تأثیر این دوران در سالهای پس از آن، چندان کار نشده، تصریح کرد: فرهنگ شهادت و سال‌های دفاع مقدس یک گنج گرانبها از ارزش‌های اسلامی است که تا سال‌های می‌تواند منبع اصلی تولید آثار فرهنگی باشد و چنانچه بتوانیم با این نگاه به کنگره شهدا ورود کنیم آثار ماندگاری به یادگار خواهد ماند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: صلابت جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا است و باید با تمام وجود برای اجرای این کنگره تلاش کرد و بدانیم که این توفیق به مدیران کنونی شهرستان کرمانشاه اعطا شده تا در برگزاری کنگره شهدا خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه گستره اجرای این کنگره در استان است اما برش شهرستانی دارد، گفت: ۵۲ درصد جمعیت استان در مرکز استان اسکان دارند و همچنین تعداد زیادی از خانواده شهدا در این شهر حضور دارند؛ بنابراین وظیفه ما برای اجرای کنگره شهدا در سطح شهرستان کرمانشاه مضاعف است.

آمویی با بیان اینکه کنگره کمیته‌های مختلف دارد، متذکر شد: فضای شهر کرمانشاه و محلات باید متناسب با کنگره شهدا تغییر کند و به عنوان نمونه کوچه‌هایی که با نام شهدا مزین شده‌اند، ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار